Európai Bizottság: az uniós utasok kevesebb mint fele ismeri az uniós utasjogokat
Az uniós utasok kevesebb mint fele, 43 százaléka tudja, hogy az Európai Unió (EU) szabályozza az utasokat megillető jogokat – derült ki az Európai Bizottság hétfőn közzétett felméréséből.
A felmérés szerint az összes válaszadó 32 százaléka volt tudatában annak, hogy az EU-ban jogszabályok rendelkeznek az utasjogokról a légi, vasúti, távolsági busszal, hajóval vagy komphajóval történő közlekedést illetően.
A megkérdezettek 14 százaléka volt tisztában a légi közlekedéssel, 8 százaléka a vasúttal, 5 százaléka a távolsági busszal és 3 százaléka a hajóval vagy komppal való utazással járó jogaikkal.
Mint kiderült, azok a válaszadók nagyobb valószínűséggel tesznek panaszt, akik légi utazás során fennakadást tapasztaltak, mint azok, akik más közlekedési módokat vesznek igénybe. A légi utasok 37 százaléka, a távolsági busszal közlekedők 26 százaléka, a vasúttal közlekedők 24 százaléka, a hajóval vagy komppal közlekedők 18 százaléka tett panaszt. Az összes közlekedési módot figyelembe véve az utasok 26 százaléka élt a panasz lehetőségével. Azon válaszadók, akik utazási fennakadást tapasztaltak, de nem tettek hivatalos panaszt 72 százalék volt. 45 százalék volt azok aránya, akik a leggyakrabban arra hivatkoztak, hogy nem látták értelmét a panasztételnek, illetve a válaszadók 25 százaléka ítélte úgy, hogy a megtéríteni kívánt összeg túl alacsony.
A felmérés szerint az elmúlt 12 hónapban a légi közlekedésben fennakadást tapasztalt utazók 53 százalékának nyújtott segítséget valamilyen formában a légitársaság, akár nyújtottak be panaszt, akár nem. A válaszadók közül a vasúti utasok csupán 43 százalékának, a hajóval vagy komppal közlekedő utasok 38 százalékának ajánlottak fel segítséget fennakadás esetén.
A fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű emberek számára segítséget kérők jelentős többsége, 81 százaléka, azaz a válaszadók 8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy elégedett volt a közlekedési vállalat által kínált kompenzációval. A megkérdezettek 60 százaléka adott hangot elégedettségének a több közlekedési módot igénybe vevők közül – közölte az uniós bizottság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >További cikkeink
NNGYK: javult a természetes fürdővizek minősége
A 2021-2024 évi adatok alapján a minősített hazai természetes fürdővizek…
Tovább olvasom >A Stube
Legutóbbi gasztrotúráján az MVI csapata egyik tagtársunknál, a pilisvörösvári Stube…
Tovább olvasom >Muzsikáló Magyarország
Magyarország Kormánya idén is meghirdette a Muzsikáló Magyarország programot, amelynek…
Tovább olvasom >