Európában háromból két vásárló rendszeresen vesz sajátmárkás termékeket
Egy új jelentés szerint az európai fogyasztók 70%-a rendszeresen vásárol sajátmárkás termékeket az élelmiszerüzletekben.
Az Amcor csomagolási megoldásokat kínáló vállalat által készített tanulmány több mint 3000 élelmiszervásárlót kérdezett meg az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban és Hollandiában, hogy feltárja az európai fogyasztók sajátmárkás termék vásárlási szokásait.
A válaszadók fele, akik azok ára miatt vásárolnak sajátmárkás termékeket, az adatok szerint a termékek minőségével való elégedettségük alapján tesznek így továbbra is.
Megélhetési költségek
A megélhetési költségek emelkedése az egyik olyan tényező, amely befolyásolja az európai fogyasztók vásárlási döntéseit a saját márkás termékek javára.
A felmérés szerint a válaszadók 85%-a az árat jelölte meg a sajátmárkás termékek megvásárlásának legfőbb okaként, míg 48%-ukat az akciók motiválják elsődlegesen.
A vásárlók a sajátmárkás termékek minőségét is figyelembe veszik a döntés meghozatalakor: a jobb íz, a helyi termelés és a tisztább összetevők szerepelnek a legfontosabb szempontok között.
Fenntarthatóság
A tanulmány szerint a kategória iránti keresletet a fenntarthatósági megfontolások is befolyásolják. Az európai fogyasztók 42%-a úgy véli, hogy a helyi előállítás az a terület, amelyen a kiskereskedők egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek.
Ezen túlmenően a fogyasztók egyharmada (34%) szerint előrelépés történt az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése, a kevesebb felesleges csomagolás és a fenntarthatóbb csomagolásra való áttérés terén.
A válaszadók több mint egynegyede (28%) állította, hogy a fenntarthatóbb csomagolás befolyásolta a saját márkás termékek vásárlása melletti döntését.
Az élelmiszervásárlók 35%-a azonban úgy véli, hogy további erőfeszítésekre van szükség ahhoz, hogy kevesebb felesleges csomagolást használjanak és a használt csomagolások fenntarthatóbbá váljanak (33%).
Környezettudatos vásárlás
Madalina Mitru, az Amcor stratégiai marketing- és értéklánc-menedzsere hozzátette:
– Úgy látjuk, hogy a környezettudatos élelmiszervásárlás egyre inkább előtérbe kerül mind a saját márkás, mind a márkás termékek esetében. A fogyasztók elvárásai fokozódnak azzal kapcsolatban, hogy az általuk preferált termékek bizonyíthatóan hozzájáruljanak a fenntarthatósághoz.
– A kiskereskedők és a márkák fenntarthatóbb csomagolás alkalmazásával könnyebben megtarthatják vásárlóikat, és demonstrálhatják folyamatos elkötelezettségüket a körforgásos gazdálkodás előmozdítása és karbon-lábnyomuk csökkentése iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >További cikkeink
BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >