Európában háromból két vásárló rendszeresen vesz sajátmárkás termékeket
Egy új jelentés szerint az európai fogyasztók 70%-a rendszeresen vásárol sajátmárkás termékeket az élelmiszerüzletekben.
Az Amcor csomagolási megoldásokat kínáló vállalat által készített tanulmány több mint 3000 élelmiszervásárlót kérdezett meg az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban és Hollandiában, hogy feltárja az európai fogyasztók sajátmárkás termék vásárlási szokásait.
A válaszadók fele, akik azok ára miatt vásárolnak sajátmárkás termékeket, az adatok szerint a termékek minőségével való elégedettségük alapján tesznek így továbbra is.
Megélhetési költségek
A megélhetési költségek emelkedése az egyik olyan tényező, amely befolyásolja az európai fogyasztók vásárlási döntéseit a saját márkás termékek javára.
A felmérés szerint a válaszadók 85%-a az árat jelölte meg a sajátmárkás termékek megvásárlásának legfőbb okaként, míg 48%-ukat az akciók motiválják elsődlegesen.
A vásárlók a sajátmárkás termékek minőségét is figyelembe veszik a döntés meghozatalakor: a jobb íz, a helyi termelés és a tisztább összetevők szerepelnek a legfontosabb szempontok között.
Fenntarthatóság
A tanulmány szerint a kategória iránti keresletet a fenntarthatósági megfontolások is befolyásolják. Az európai fogyasztók 42%-a úgy véli, hogy a helyi előállítás az a terület, amelyen a kiskereskedők egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek.
Ezen túlmenően a fogyasztók egyharmada (34%) szerint előrelépés történt az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése, a kevesebb felesleges csomagolás és a fenntarthatóbb csomagolásra való áttérés terén.
A válaszadók több mint egynegyede (28%) állította, hogy a fenntarthatóbb csomagolás befolyásolta a saját márkás termékek vásárlása melletti döntését.
Az élelmiszervásárlók 35%-a azonban úgy véli, hogy további erőfeszítésekre van szükség ahhoz, hogy kevesebb felesleges csomagolást használjanak és a használt csomagolások fenntarthatóbbá váljanak (33%).
Környezettudatos vásárlás
Madalina Mitru, az Amcor stratégiai marketing- és értéklánc-menedzsere hozzátette:
– Úgy látjuk, hogy a környezettudatos élelmiszervásárlás egyre inkább előtérbe kerül mind a saját márkás, mind a márkás termékek esetében. A fogyasztók elvárásai fokozódnak azzal kapcsolatban, hogy az általuk preferált termékek bizonyíthatóan hozzájáruljanak a fenntarthatósághoz.
– A kiskereskedők és a márkák fenntarthatóbb csomagolás alkalmazásával könnyebben megtarthatják vásárlóikat, és demonstrálhatják folyamatos elkötelezettségüket a körforgásos gazdálkodás előmozdítása és karbon-lábnyomuk csökkentése iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Az EU ajánlást fogadott el a fenntarthatósági jelentéstételi standard bevezetéséről a kkv-k számára
Az Európai Bizottság ajánlást fogadott el egy önkéntes fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >