Európában háromból két vásárló rendszeresen vesz sajátmárkás termékeket
Egy új jelentés szerint az európai fogyasztók 70%-a rendszeresen vásárol sajátmárkás termékeket az élelmiszerüzletekben.
Az Amcor csomagolási megoldásokat kínáló vállalat által készített tanulmány több mint 3000 élelmiszervásárlót kérdezett meg az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban és Hollandiában, hogy feltárja az európai fogyasztók sajátmárkás termék vásárlási szokásait.
A válaszadók fele, akik azok ára miatt vásárolnak sajátmárkás termékeket, az adatok szerint a termékek minőségével való elégedettségük alapján tesznek így továbbra is.
Megélhetési költségek
A megélhetési költségek emelkedése az egyik olyan tényező, amely befolyásolja az európai fogyasztók vásárlási döntéseit a saját márkás termékek javára.
A felmérés szerint a válaszadók 85%-a az árat jelölte meg a sajátmárkás termékek megvásárlásának legfőbb okaként, míg 48%-ukat az akciók motiválják elsődlegesen.
A vásárlók a sajátmárkás termékek minőségét is figyelembe veszik a döntés meghozatalakor: a jobb íz, a helyi termelés és a tisztább összetevők szerepelnek a legfontosabb szempontok között.
Fenntarthatóság
A tanulmány szerint a kategória iránti keresletet a fenntarthatósági megfontolások is befolyásolják. Az európai fogyasztók 42%-a úgy véli, hogy a helyi előállítás az a terület, amelyen a kiskereskedők egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek.
Ezen túlmenően a fogyasztók egyharmada (34%) szerint előrelépés történt az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése, a kevesebb felesleges csomagolás és a fenntarthatóbb csomagolásra való áttérés terén.
A válaszadók több mint egynegyede (28%) állította, hogy a fenntarthatóbb csomagolás befolyásolta a saját márkás termékek vásárlása melletti döntését.
Az élelmiszervásárlók 35%-a azonban úgy véli, hogy további erőfeszítésekre van szükség ahhoz, hogy kevesebb felesleges csomagolást használjanak és a használt csomagolások fenntarthatóbbá váljanak (33%).
Környezettudatos vásárlás
Madalina Mitru, az Amcor stratégiai marketing- és értéklánc-menedzsere hozzátette:
– Úgy látjuk, hogy a környezettudatos élelmiszervásárlás egyre inkább előtérbe kerül mind a saját márkás, mind a márkás termékek esetében. A fogyasztók elvárásai fokozódnak azzal kapcsolatban, hogy az általuk preferált termékek bizonyíthatóan hozzájáruljanak a fenntarthatósághoz.
– A kiskereskedők és a márkák fenntarthatóbb csomagolás alkalmazásával könnyebben megtarthatják vásárlóikat, és demonstrálhatják folyamatos elkötelezettségüket a körforgásos gazdálkodás előmozdítása és karbon-lábnyomuk csökkentése iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >