Európában erősít a Bonbonetti
A márka hazai pozíciójának erősítése, európai terjeszkedés, több gyártási területet érintő beruházás, és új édességkategóriák bevezetése: többek között ez a célja annak a stratégiai együttműködésnek, amelyet az utolsó nagy hazai csokoládégyár kötött a Roshen Confectionery Corporation cégcsoporttal. A Bonbonetti cégcsoport előtt álló változásokról Sánta Sándor vezérigazgatóval beszélgettünk.
– Mit jelent a Bonbonetti cégcsoportnak a Roshennel kötött együttműködés?
– Elsősorban a jelentős összegű beruházások jóvoltából a cég versenyképességének növelésére és a minőség további javítására számíthatunk. A tavaly tavasszal kötött stratégiai megállapodás keretében a Roshen már több gyártási területet érintő beruházásról döntött, sőt jelentős részét már be is fejeztük. A beruházások célja a termelés hatékonyságának növelése, még magasabb minőségű termékek fejlesztése, illetve a belépés új szegmensekbe. A hazai pozíció erősítése mellett a közeljövőben a márka további terjeszkedését is folytatni szeretnénk az európai piacokon.
– Milyen konkrét lépések történtek a megállapodás óta?
– Előkészítő lépésként az év elején elkezdtük a Bonbonetti cukorkák, mind a kemény, illetve gumicukorkák hazai, valamint közép- és nyugat-európai bevezetését. Ezen Roshen termékek Bonbonetti márkanévvel tv-kampányok, kóstoltatások révén már széles disztribúciót értek el, megismertetésük ősszel is folytatódik. Második lépésként most szeptemberben jelentetjük meg a piacon az Elegance prémium táblás csokoládék négy fajtáját szintén Bonbonetti márkanévvel. Ezeken felül további minőségi és csokoládés termékfejlesztések zajlanak, melyeknek lényege a Bonbonetti, mint ernyőmárka kiterjesztése, támogatása, és a márkanév ismertségének növelése.
– Mit jelent a magyar piac számára a Roshen megjelenése?
– A világ 15. legnagyobb édességgyártó vállalata a Roshen Confectionery Corporation. Több mint kétszázféle, a legszigorúbb nemzetközi élelmiszer-ipari tanúsítványoknak is megfelelő, kiváló minőségű édességet gyárt, többek között csokoládét, cukorkát, kekszet, amelyek mennyisége meghaladja az évi 400 ezer tonnát. Elsősorban az orosz, ukrán, kelet-európai, nyugat-európai és ázsiai piacokon erős. A Bonbonetti márkanévvel a közép-kelet-európai terjeszkedés válik lehetővé. Megemlíteném még, hogy a Bonbonetti-csoport két nagy zászlóshajója, a Cherry Queen és a Tibi előtt is új lehetőségek nyílhatnak meg, miközben gyártásuk továbbra is a budapesti gyárban történik. A magyar piac számára az egyik legfontosabb következmény az lehet, hogy a befektető a magyarországi gyártóbázis fejlesztésével új hazai munkahelyek létrejöttét teheti lehetővé.
– A piaci megjelenés milyen új formájára számíthatnak a csokoládé szerelmesei?
– A fejlesztések első eredménye a júliusban bevezetett Tibi Classic tábláscsokoládé-család: a klasszikus Tibi design még lágyabb, finomabb csokoládémasszával, a gyártási technológia fejlesztésének köszönhetően.
De az értékesítési formában is jelentős változás következik be: az Ukrajnában nagyon népszerű márkaboltokhoz hasonlóan Budapesten is megnyílt az első Bonbonetti Édességbolt szeptember elején. Itt nemcsak a megszokott Bonbonetti termékek és társmárkák (Tibi, Cherry Queen) vásárolhatók majd meg, hanem más újdonságok is, például amelyeket eddig csak az exportpiacra gyártottunk és csak ebben a boltban kaphatóak (cukorkák, drazsék, pralinék). Az önkiszolgáló részlegben a vásárló annyit választ a cukorkákból, drazsékból, bonbonokból, amennyit éppen szeretne; tehát nemcsak zacskós, dobozos kiszerelésekben gondolkodunk. A kreatív vásárlók összeállíthatják saját Bonbonita pralinéválogatásukat is az egyedi bonbongolyókból. Karácsony felé közeledve pedig az új Nosztalgia szaloncukor lesz, reméljük, a sztár, a fogyasztók körében.
35926.png
35951.png
35950.png
– Melyek lesznek várhatóan az idei szezon slágertermékei a Bonbonetti-Roshen termékportfólióból?
– Megújult a Bonbonetti szaloncukorcsalád; külsőleg még szebb csomagolásba bújnak az új ízek: a valódi csokoládé, a különleges minőségű vajkaramella. Itt is van újdonság: a meggyes-csokoládés szaloncukor. A legszembetűnőbb megújulást azonban a Nosztalgia szaloncukor hajtotta végre: új, Bonbonetti feliratú öntőformában jelenik meg, különleges, magas minőségű ízekkel, díjnyertes pálinkából, likőrös változatban is, és mindezt egyedi csomagolással ötvözi. Igazi remekmű lett.
– Tarthatóak a minőségi és az egészségügyi célok az árcsökkenés, a szoros verseny ellenére?
– Cégünk több mint 140 éves múltra tekint vissza: hosszú élete, fordulatban gazdag sorsa alatt a minőség volt a legfontosabb jelszavunk. Ezért nagyon ügyelünk arra, hogy termékeinket megbízható, ellenőrzött alapanyagokból, a legmagasabb odafigyeléssel állítsuk elő. Nagyon fontosnak tartjuk az egészségtudatosság hangsúlyozását, így a kormányzat céljait is támogatjuk.
Cégünk így évek óta folyamatosan csökkentette a magas transzzsírsav tartalmú zsírok használatát, majd idéntől már csak a tervezett törvényi előírásoknak megfelelő, alacsony transzzsírsav tartalmú növényi zsírt használjuk termékeink előállításához. Élvezet és egészség kéz a kézben.
Kassai-Máté Kriszta
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >