Európában 3 százalékkal csökkent a nem élelmiszer jellegű cikkek kiskereskedelme
Bár a COVID-19 által fémjelzett 2020-as év óriási kihívások elé állította a kiskereskedőket, az FMCG termékek kereskedelme a lezárások alatt tudott profitálni, az EU 27 országában átlagosan 5,5 százalékos forgalomnövekedést értek el. Ezzel szemben az EU-ban a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelemben veszteségeket tapasztalhattak, az eladások 3 százalékkal csökkentek. Ezeket a megállapításokat a GfK tegnap tette közzé az európai kiskereskedelemről szóló új, átfogó tanulmányában.
A legnagyobb mértékben Olaszországban (-11,6 százalék),
Spanyolországban (-11,0 százalék) és Cipruson (-10,8 százalék)
csökkentek a nem élelmiszer jellegű termékek eladásai. Főként a ruházati
cikkek és cipők kiskereskedelme esett vissza számos országban, egyes
esetekben több, mint 20 százalékkal. Hollandiában viszont a nem
élelmiszer jellegű kiskereskedelmi szektor egésze jelentősen nőtt (+6,2
százalékkal). Sok európai országgal ellentétben a fertőzés első hulláma
alatt itt a kiskereskedelmi szektor nem volt teljesen lezárva, valamint az
online kiskereskedelem is viszonylag erős növekedést produkált. 2020-
ban jelentősen meghaladta az előző évet a nem élelmiszer jellegű
termékek forgalma: Litvániában (+7,7 százalékkal) és Dániában (+6,2
százalékkal).
„A koronavírus-járvány számos olyan fejlesztést indított el vagy gyorsított
fel, amelyek hosszútávon is befolyásolni fogják majd az üzletláncok
kiskereskedelmét” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a kutatás
igazgatója. „Az online kiskereskedelem Európa számos régiójában már
nagyon elterjedt. Azonban különösen a műszaki fogyasztási cikkek
kiskereskedelmében a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedők
nagyobb mértékben növekedtek, mint a kizárólag online kiskereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >GKI: Idén érezhetően csökkentek a cégek áremelési szándékai, de a költségoldali nyomás továbbra is jelen van
2025 eddig eltelt részében a magyarországi üzleti szektor több ágazatában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >NGM-helyettes államtitkár: még várják a jelentkezőket a Nyári diákmunka programra
Már több mint 21 ezren vállaltak munkát a Nyári diákmunka…
Tovább olvasom >