Európában 3 százalékkal csökkent a nem élelmiszer jellegű cikkek kiskereskedelme
Bár a COVID-19 által fémjelzett 2020-as év óriási kihívások elé állította a kiskereskedőket, az FMCG termékek kereskedelme a lezárások alatt tudott profitálni, az EU 27 országában átlagosan 5,5 százalékos forgalomnövekedést értek el. Ezzel szemben az EU-ban a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelemben veszteségeket tapasztalhattak, az eladások 3 százalékkal csökkentek. Ezeket a megállapításokat a GfK tegnap tette közzé az európai kiskereskedelemről szóló új, átfogó tanulmányában.
A legnagyobb mértékben Olaszországban (-11,6 százalék),
Spanyolországban (-11,0 százalék) és Cipruson (-10,8 százalék)
csökkentek a nem élelmiszer jellegű termékek eladásai. Főként a ruházati
cikkek és cipők kiskereskedelme esett vissza számos országban, egyes
esetekben több, mint 20 százalékkal. Hollandiában viszont a nem
élelmiszer jellegű kiskereskedelmi szektor egésze jelentősen nőtt (+6,2
százalékkal). Sok európai országgal ellentétben a fertőzés első hulláma
alatt itt a kiskereskedelmi szektor nem volt teljesen lezárva, valamint az
online kiskereskedelem is viszonylag erős növekedést produkált. 2020-
ban jelentősen meghaladta az előző évet a nem élelmiszer jellegű
termékek forgalma: Litvániában (+7,7 százalékkal) és Dániában (+6,2
százalékkal).
„A koronavírus-járvány számos olyan fejlesztést indított el vagy gyorsított
fel, amelyek hosszútávon is befolyásolni fogják majd az üzletláncok
kiskereskedelmét” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a kutatás
igazgatója. „Az online kiskereskedelem Európa számos régiójában már
nagyon elterjedt. Azonban különösen a műszaki fogyasztási cikkek
kiskereskedelmében a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedők
nagyobb mértékben növekedtek, mint a kizárólag online kiskereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
Bonitásvizsgálattal jelentős pénzösszegeket takaríthatnak meg a cégek
A bonitásvizsgálat egy speciális pénzügyi elemzési folyamat, aminek keretén belül…
Tovább olvasom >Gazdasági fellendülés lassú ütemben várható – a DUIHK legfrissebb felmérése
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) 2024 őszi gazdasági…
Tovább olvasom >Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >