Európában 3 százalékkal csökkent a nem élelmiszer jellegű cikkek kiskereskedelme
Bár a COVID-19 által fémjelzett 2020-as év óriási kihívások elé állította a kiskereskedőket, az FMCG termékek kereskedelme a lezárások alatt tudott profitálni, az EU 27 országában átlagosan 5,5 százalékos forgalomnövekedést értek el. Ezzel szemben az EU-ban a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelemben veszteségeket tapasztalhattak, az eladások 3 százalékkal csökkentek. Ezeket a megállapításokat a GfK tegnap tette közzé az európai kiskereskedelemről szóló új, átfogó tanulmányában.
A legnagyobb mértékben Olaszországban (-11,6 százalék),
Spanyolországban (-11,0 százalék) és Cipruson (-10,8 százalék)
csökkentek a nem élelmiszer jellegű termékek eladásai. Főként a ruházati
cikkek és cipők kiskereskedelme esett vissza számos országban, egyes
esetekben több, mint 20 százalékkal. Hollandiában viszont a nem
élelmiszer jellegű kiskereskedelmi szektor egésze jelentősen nőtt (+6,2
százalékkal). Sok európai országgal ellentétben a fertőzés első hulláma
alatt itt a kiskereskedelmi szektor nem volt teljesen lezárva, valamint az
online kiskereskedelem is viszonylag erős növekedést produkált. 2020-
ban jelentősen meghaladta az előző évet a nem élelmiszer jellegű
termékek forgalma: Litvániában (+7,7 százalékkal) és Dániában (+6,2
százalékkal).
„A koronavírus-járvány számos olyan fejlesztést indított el vagy gyorsított
fel, amelyek hosszútávon is befolyásolni fogják majd az üzletláncok
kiskereskedelmét” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a kutatás
igazgatója. „Az online kiskereskedelem Európa számos régiójában már
nagyon elterjedt. Azonban különösen a műszaki fogyasztási cikkek
kiskereskedelmében a többcsatornás (omnichannel) kiskereskedők
nagyobb mértékben növekedtek, mint a kizárólag online kiskereskedők.
Kapcsolódó cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >A békéhez köti a gazdaság növekedését az NGM
Amíg tart a háború, addig ez a növekedési ütem a…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Halvány életjelet adott magyar gazdaság
A második negyedévben a szezonálisan és naptárhatással kiigazított, valamint kiegyensúlyozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >