Európa-szerte romlik a fogyasztói környezet
Az EU legtöbb államában – így Magyarországon is – romlott tavaly a fogyasztói környezet az Európai Bizottság szerint.
A brüsszeli elemzők azt vizsgálják, mennyire elégedettek a vásárlók az őket védő törvényekkel, mennyire bíznak a kereskedőkben, a hatóságokban és a fogyasztóvédő szervezetekben, és mennyire hatékonyan sikerül rendezni a vásárlás során vagy az után felmerülő vitás kérdéseket. A félrevezető reklámokra és a nem biztonságos termékekre ugyancsak kitértek a felmérés készítői.
Magyarország esetében a most közzétett – 2009-re vonatkozó – indexérték 53 pont, szemben az előző évben mért 56 ponttal. Nagyjából hasonló arányú romlást érzékeltek a cseh (50-48) és a német (59-57) fogyasztók, viszont a lengyeleknél 54-ről 45 pontra zuhant a fogyasztói környezet mutatója. Eközben Romániában, Szlovákiában, Nagy-Britanniában és Franciaországban stagnált vagy kis mértékben javult a helyzet – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >