Európa-szerte romlik a fogyasztói környezet
Az EU legtöbb államában – így Magyarországon is – romlott tavaly a fogyasztói környezet az Európai Bizottság szerint.
A brüsszeli elemzők azt vizsgálják, mennyire elégedettek a vásárlók az őket védő törvényekkel, mennyire bíznak a kereskedőkben, a hatóságokban és a fogyasztóvédő szervezetekben, és mennyire hatékonyan sikerül rendezni a vásárlás során vagy az után felmerülő vitás kérdéseket. A félrevezető reklámokra és a nem biztonságos termékekre ugyancsak kitértek a felmérés készítői.
Magyarország esetében a most közzétett – 2009-re vonatkozó – indexérték 53 pont, szemben az előző évben mért 56 ponttal. Nagyjából hasonló arányú romlást érzékeltek a cseh (50-48) és a német (59-57) fogyasztók, viszont a lengyeleknél 54-ről 45 pontra zuhant a fogyasztói környezet mutatója. Eközben Romániában, Szlovákiában, Nagy-Britanniában és Franciaországban stagnált vagy kis mértékben javult a helyzet – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >