Európa-szerte innovatív csomagolási és újrahasznosítási megoldásokat tesztel a McDonald’s
A McDonald’s Brüsszelben jelentette be átfogó hulladékcsökkentési programjának elindítását. Ennek keretében a műanyag csomagolóanyagok kiváltására, illetve csökkentésére, valamint a csomagolók újrahasznosíthatóságának javítására irányuló lépéseket kezdeményez Európa-szerte. Az éttermi teszteket is magában foglaló program célja megtalálni azokat a rendszerszinten alkalmazható megoldásokat, amelyek egyaránt megfelelnek a vendégek elvárásainak, valamint a használhatóság és a fenntarthatóság követelményeinek. A programtól a vállalat azt várja, hogy évente több ezer tonna műanyag felhasználását fogja ezzel kiváltani. A kezdeményezés részeként minden európai piacán, így Magyarországon is lecseréli a McFlurry csomagolását, amelyre a jövőben nem kerül műanyag tető. November közepétől egyre több hazai étteremben már az új csomagolással találkozhatnak a vendégek.
A McDonald’s globális központja 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re minden, a termékekhez használt csomagolóanyag megújuló, újrahasznosított vagy tanúsított forrásból fog származni, továbbá a nemzetközi hálózat mind a 36 ezer éttermére kiterjeszti a hulladékok újrahasznosítását. A „Better M”, azaz „Jobb M” névre keresztelt globális fenntarthatósági program környezetbarát fejlesztések megvalósítását célozza az ellátási láncban és a kiszolgálás területén.
Európában a korábbi fejlesztéseknek köszönhetően a McDonald’s által felhasznált csomagolóanyagoknak már jelenleg is a 88%-a rost alapú, melynek 100%-a megújuló, újrahasznosított vagy fenntartható forrásokból származik. A most bejelentett intézkedések további fontos lépések abban az irányban, hogy a vállalat teljes mértékben kizárja működéséből a műanyag csomagolóanyagok használatát. A McFlurry csomagolásának átalakításával – vagyis azzal, hogy többé nem lesz szükség a különálló műanyag tetőre – évente több mint 1200 tonna műanyag takarítható meg.
Tesztek Európa-szerte
Európában a McDonald’s több éttermében teszteli a műanyagmentes, papírból, illetve fából készült McFlurry kanalakat, valamint a fogyasztói visszajelzések alapján továbbfejlesztett, 100%-ban újrafelhasználható anyagokból készülő papír szívószálat. Több országban – köztük az olasz és a portugál piacon – csak a vendégek kérésére adnak az italokhoz szívószálat. A tesztek célja, hogy az alternatívák finomhangolásához és az azokkal kapcsolatos döntésekhez közvetlenül a vendégektől érkezzen, a gyakorlati használat során szerzett tapasztalatokon alapuló visszajelzés.
Még több újrahasznosítás
A vállalat számos kezdeményezést indított annak érdekében, hogy a csomagolásait könnyebben hasznosíthatóvá tegye. Ezen a területen a magyarországi hálózat évek óta az élen jár – a vállalat aktívan figyeli a globális kezdeményezéseket, és igyekszik az elsők között bevezetni a működő jó gyakorlatokat. Így történt ez a már évek óta használatban lévő, hazai fejlesztésű papír salátásdobozok, vagy most, az új McFlurry csomagolás bevezetésével.
A hulladékhasznosítás kérdése a feldolgozói és átvevői környezet nehézségei és a növekvő költségek ellenére folyamatosan fókuszban van. A hulladékgyűjtés több mint 20 éve szelektíven zajlik minden hazai McDonald’s-egységben. A konyhai és a vendégtérben keletkezett hulladékok szelektálása az éttermek 100%-ban megvalósul, így a McDonald’s az országos és az EU-átlagnál nagyobb mértékben, több mint 80%-ban hasznosítja a keletkezett hulladékot. Az éttermekből visszagyűjtött papír, a karton és a PE (polietilén) fólia anyagában hasznosul, a konyhákon keletkező évi közel 600 tonna használt sütőolajból biodízelt állítanak elő, az élelmiszerhulladékot pedig biogáz üzemben használják fel, elektromos áram és hőenergia termelésére.
Kapcsolódó cikkeink
Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >Filantróp megközelítéssel
Jelentős előrelépést ért el a munkaerőpiaci befogadás előmozdítása terén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >