Európa nagyvárosaiban továbbra is alacsony az üzlethelyiségek bérleti díja
New York maradt a világ legdrágább kiskereskedelmi célpiaca, miután a kereskedők a divat fővárosaira fókuszálnak, így nyomva felfelé a bérleti díjakat a legkedveltebb területeken- olvasható a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb jelentésében.
2011 első negyedévében a korlátozottan rendelkezésre álló prémium üzlethelységek iránti emelkedő kereslet a bérleti díjak növekedéséhez vezetett. Ázsiában a díjak szünet nélkül növekednek a nemzetközi luxus- és „fast fashion” (Benetton, H&M és társaik) márkák terjeszkedése nyomán. A bérleti díjak szárnyalása az amerikai kontinensen lelassult, de pozitív maradt, míg Európában és a Közel-Keleten csak kismértékű drágulás volt tapasztalható az előző negyedévben. A másodlagos piacokon pedig általánosságban lefelé irányuló mozgás figyelhető meg.
A New York-i Fifth Avenue maradt a világ legdrágább bevásárló utcája, évi 14 400 eurós négyzetméterenkénti bérleti díjjal, ami az elmúlt 12 hónapban több mint 10 százalékos növekedést takar. Az előző negyedévhez képest a CBRE globális listája csak kismértékben változott. A kivétel Hong Kong volt: a kínai metropolisz a második helyre jött fel, mint a leggyorsabban növekvő piac, ahol a bérleti díjak 46 százalékkal emelkedtek, miután a kulcsterületnek számító Pedder Street-en számos jelentős bérleti ügyletet kötöttek.
A CBRE által vizsgált piacokon 2011 első negyedévében 1,9 százalékkal, éves szinten 3,8 százalékkal nőttek a bérleti díjak. Ugyanez a mutató Észak- és Dél-Amerikában 6,9 százalékkal lett magasabb, a javuló fogyasztói bizalom és a növekvő foglalkoztatottság következtében. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben 11,1 százalékkal került feljebb a bérleti díjszint éves szinten, dacára a tavalyi évre jellemző számos komoly jelentőségű természeti csapásnak (új-zélandi földrengés, ausztrál árvizek, japán földrengés és cunami), amelyek mindeddig csak a közvetlenül érintett piacokra volt korlátozó hatással.
Ezzel szemben az európai és a közel-keleti régióban a díjak csupán 0,5 százalékkal lettek magasabbak, ahogyan a PIIGS-országok (Portugália, Írország, Olaszország, Görögország, Spanyolország) gazdaságai miatt érzett aggodalmak nőttek, és a magas munkanélküliség továbbra is korlátozta a fogyasztói költések növekedését.
„Európa gazdasági fellendülése folytatódik, de annak átlagos mértéke továbbra is alacsony, és a kiskereskedelmi eladások sem nőttek 2011 első negyedében. A fogyasztói bizalom még csökkent is és a hosszú távú átlag alatt van. Az egyes országok között viszont jelentős különbségek vannak, az adott térség gazdasági helyzete alapján.” – mondta Peter Gold, a CBRE határokon átnyúló kiskereskedelemért felelős európai vezetője. „Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a kereskedők a piacok széles skáláját célozzák meg, főleg az erős kereslettel bíró Németországban és Lengyelországban. A nagy kihívásokkal bíró helyzetben a prémium lokációkért erős a kereslet a kulcsfontosságú európai nagyvárosokban. Ez vitathatatlanul ideális időpont a terjeszkedésre, mivel a bérleti díjak még alacsonyak” – idézi Peter Goldot a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >