Európa legnagyobb tejipari szövetkezete jöhet létre az Arla és a DMK egyesülésével
Egyesülésre készül az Arla Foods nemzetközi tejipari óriás és a német DMK Group, amelynek eredményeként Európa legnagyobb tejipari szövetkezete jöhet létre – adta hírül a Just Food.
Az új vállalat több mint 12000 gazdálkodót fog egyesíteni hét országban: Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Belgiumban, Luxemburgban és Hollandiában.
A megállapodás – amely még a versenyhatóságok jóváhagyására és a szövetkezetek képviselő-testületeinek júniusi szavazására vár – várhatóan 19 milliárd eurós (kb. 20,75 milliárd dolláros) éves bevételt hoz majd az új Arla néven működő szervezetnek, amelynek központja a dániai Viby J városában lesz.
A DMK jelenlegi vezérigazgatója, Ingo Müller az egyesülés után az Arla vezetőségi csapatában alelnökként felel majd az integrációért. A két szövetkezet korábban már működött együtt, például az ArNoCo vegyesvállalatban, ahol a DMK sajtgyártásából származó savót dolgozták fel az Arla globális alapanyag-üzletága számára.
Jan Toft Nørgaard, az Arla elnöke szerint az egyesülés „win-win” helyzet, amely új lendületet ad a minőségre és innovációra épülő közös jövőnek. Müller hozzátette: az Arla nemzetközi jelenléte új piacok elérését teszi lehetővé, miközben erősíti az üzleti ellenállóképességet.
Az egyesülésre a csökkenő európai tejmennyiség okozta kihívások közepette kerül sor. Az Arla 2024-ben 13,8 milliárd eurós, a DMK 5,1 milliárd eurós bevételt ért el. Az Arla gyártja többek között a Lurpak, a Puck és a Castello márkákat, míg a DMK-hoz egyebek mellett a Milram és az Uniekaas tartozik.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a nyerstej exportja
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Kevéssé változott a tejpiac
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >55 millió dollárt költ a brazil tejgyártásba a Lactalis
A francia Lactalis 55,3 millió dolláros (313 millió reálos) beruházással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >