Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely 1200 négyzetméteres alapterületével így újra rekorderré válhat a versenytárs Nettóval szemben.
Négyféle kasszarendszer
A német szupermarketlánc tovább bővíti a számítógépes felismeréssel működő pénztárgép nélküli rendszerét. A kereskedő a berlini, kölni, düsseldorfi és müncheni nagyszabású tesztek után immár a hamburgi Hoheluft West kerületben található hatalmas Pick&Go szupermarketben is várja a vásárlókat, akiknek több mint 1200 négyzetméteren 20.000 árucikket kínál. Az üzlet ezzel átvette az „Európa legnagyobb autonóm szupermarkete” címet a versenytárs Netto-tól (Regensburgban).
A hibrid szupermarketben a vásárlók négyféle módon fizethetnek: sorba állhatnak a hagyományos, személyzettel működő pénztárnál, választhatják az önkiszolgáló kasszát, fizethetnek készpénzmentesen a Pick&Go alkalmazáson keresztül, vagy a számítógépes látással működő terminálokon, amelyeknél nincs szükség a termékek szkennelésére sem. A Rewe szerint ez utóbbi jelent igazi változást, mivel mostantól a vásárlók a Pick&Go alkalmazás nélkül is használhatják.
Az Amazonnal ellentétben
A harmadik és a negyedik lehetőség egyaránt képfelismerő intelligens kamerákra épül, amelyek felismerik, hogy az emberek mit vesznek le a polcokról, és mit tesznek a bevásárlókocsiba vagy a táskába. A technológia nagyban hasonlít az Amazon a Go szupermarketekben is használt a „Just Walk Out” opcióhoz, amelyről az Amazon nemrég azt nyilatkozta, hogy nem nyereséges. Nemcsak hihetetlenül drágának bizonyult, de a mesterséges intelligencia rendszer betanításához folyamatos emberi kontrollt is igényelt Indiából.
A Rewe az Amazonnal ellentétben továbbra is hisz a rendszerben. Hamburgban már tervezik a második helyszínt is: a nemrég megnyitott szupermarkettől alig két kilométerre, a nyár végeztével egy 900 négyzetméteres Pick&Go bolt nyitja meg kapuit. Az üzletet már június közepén átalakították, de az újranyitást megelőzően a Rewe egész nyáron teszteket végez. Düsseldorfba is érkezik egy (nagyrészt) autonóm szupermarket, és a lánc kész a koncepciót egész Németországban bevezetni.
A Rewe hangsúlyozza, hogy a technológia csak „minimális mennyiségű adatot” gyűjt: a megoldás egy 3D-s modellt generál a szupermarketről, amely digitálisan feltérképezi a környezetet és az abban történő mozgást.
– A rendszer által rögzített vásárlói képek feldolgozása során az adatminimalizálás elveit követjük. Ezeket kizárólag arra szolgálnak, hogy lehetővé váljon a pénztár nélküli vásárlás az üzletben. A rendszer csak a polcról levett vagy a polcra visszahelyezett árucikkeket azonosító adatokat rögzíti, és nem használ arcfelismerő technológiát, illetve nem „emlékszik” a vásárlókra a későbbi üzletlátogatások alkalmával
– mondta Jana Sanktjohanser projektvezető még decemberben, amikor a projektet bejelentették.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >