Euromonitor International: december a csokoládé hónapja

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 12. 18. 11:35

Az Euromonitor International ágazati szakértője szerint a szezonális csokoládéeladások ismét emelkednek. Ehhez a világon mindnekinél több csokoládét vásárló és fogyasztó európaiak is nagy mértékben hozzájárulnak.

Az előrejelzések szerint 2023-ban Svájc (48 USD), Franciaország (27 USD), Írország (24 USD), Belgium (18 USD) és Németország (17 USD) az az öt ország, ahol a legnagyobb az egy főre jutó átlagos szezonális csokoládéra költött összeg 2023-ban.

2023-ban a szezonális csokoládéértékesítés szempontjából legnagyobb piacok Nyugat-Európa (271 ezer tonna, 6,2 milliárd USD), Észak-Amerika (156 ezer tonna, 4,4 milliárd USD) és az USA (3,9 milliárd USD). A legnagyobb növekedést a szakemberek a Közel-Keleten és Afrikában (4,8%), valamint Kelet-Európában (4%) várják.

A növekedés tekintetében vezető országok: Peru (6,1%), Lengyelország (5,7%), Szlovákia (5,4%), Dél-Afrika (5,4%) és Bulgária (5,3%).

A csokoládévilág titánjai a Hershey’s, a Lindt, a Reese’s és a Cadbury’s : a Hershey’s 8%-os piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó, melyet a Lindt (6,9%) és a Reese’s (5,6%) követ a sorban. A negyedik helyen a Cadbury’s áll (4,6%).

A karácsony kedvéért sokan felhagynak a fogyókúrával

Carl Quash III, az Euromonitor International csomagolt élelmiszerek, snackek és táplálkozás területének vezetője elmondta:

– Idén mind több és több fogyasztó hagyott fel a kalóriaszámlálással, a bevitel nyomon követésével és a fogyókúrával általában, ugyanis más szempontok kerültek előtérbe. A téli ünnepek ebben az évben a kényeztetésről szólnak.

A szakember szerint ez Európában összefügg a nassolással: a kontinensen körülbelül minden tizedik fogyasztó kényezteti magát nassolással, amit karácsonykor a csábító finomságok és a mindent átható ünnepi hangulat miatt még nehezebb elkerülni mint az év egyéb időszakaiban.

Fontos a változatosság

A csokoládérajongók változatosságra vágynak, és számukra fontos, hogy az ízek összhangban legyenek az értékkel. Quash III szerint az ünnepek alkalmával összegyűlő család és barátok preferenciáinak különbözősége miatt különösen fontos a változatosság, aminek biztosítására a gyártóknak kiváló lehetőséget biztosítanak a csokoládéválogatások, a nagy kiszerelésű termékek és a mixek.

2021-ben a szezonális csokoládék kiskereskedelmi forgalma értékben 4,2%-kal nőtt, miután 2020-ban 4,6%-kal visszaesett. A várakozások szerint a piac 2023-ban értékben 0,2%-kal nő, meghaladja az 575 ezer tonnát, és 2028-ban elérheti akár a 15,2 milliárd USD-t.

Euromonitor International

Kapcsolódó cikkeink