Euromonitor International: december a csokoládé hónapja
Az Euromonitor International ágazati szakértője szerint a szezonális csokoládéeladások ismét emelkednek. Ehhez a világon mindnekinél több csokoládét vásárló és fogyasztó európaiak is nagy mértékben hozzájárulnak.
Az előrejelzések szerint 2023-ban Svájc (48 USD), Franciaország (27 USD), Írország (24 USD), Belgium (18 USD) és Németország (17 USD) az az öt ország, ahol a legnagyobb az egy főre jutó átlagos szezonális csokoládéra költött összeg 2023-ban.
2023-ban a szezonális csokoládéértékesítés szempontjából legnagyobb piacok Nyugat-Európa (271 ezer tonna, 6,2 milliárd USD), Észak-Amerika (156 ezer tonna, 4,4 milliárd USD) és az USA (3,9 milliárd USD). A legnagyobb növekedést a szakemberek a Közel-Keleten és Afrikában (4,8%), valamint Kelet-Európában (4%) várják.
A növekedés tekintetében vezető országok: Peru (6,1%), Lengyelország (5,7%), Szlovákia (5,4%), Dél-Afrika (5,4%) és Bulgária (5,3%).
A csokoládévilág titánjai a Hershey’s, a Lindt, a Reese’s és a Cadbury’s : a Hershey’s 8%-os piaci részesedéssel a legnagyobb gyártó, melyet a Lindt (6,9%) és a Reese’s (5,6%) követ a sorban. A negyedik helyen a Cadbury’s áll (4,6%).
A karácsony kedvéért sokan felhagynak a fogyókúrával
Carl Quash III, az Euromonitor International csomagolt élelmiszerek, snackek és táplálkozás területének vezetője elmondta:
– Idén mind több és több fogyasztó hagyott fel a kalóriaszámlálással, a bevitel nyomon követésével és a fogyókúrával általában, ugyanis más szempontok kerültek előtérbe. A téli ünnepek ebben az évben a kényeztetésről szólnak.
A szakember szerint ez Európában összefügg a nassolással: a kontinensen körülbelül minden tizedik fogyasztó kényezteti magát nassolással, amit karácsonykor a csábító finomságok és a mindent átható ünnepi hangulat miatt még nehezebb elkerülni mint az év egyéb időszakaiban.
Fontos a változatosság
A csokoládérajongók változatosságra vágynak, és számukra fontos, hogy az ízek összhangban legyenek az értékkel. Quash III szerint az ünnepek alkalmával összegyűlő család és barátok preferenciáinak különbözősége miatt különösen fontos a változatosság, aminek biztosítására a gyártóknak kiváló lehetőséget biztosítanak a csokoládéválogatások, a nagy kiszerelésű termékek és a mixek.
2021-ben a szezonális csokoládék kiskereskedelmi forgalma értékben 4,2%-kal nőtt, miután 2020-ban 4,6%-kal visszaesett. A várakozások szerint a piac 2023-ban értékben 0,2%-kal nő, meghaladja az 575 ezer tonnát, és 2028-ban elérheti akár a 15,2 milliárd USD-t.
Euromonitor International
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >