Euromonitor International: az Alibaba a legnagyobb és az indonéz GoTo a leggyorsabban fejlődő kiskereskedő az ázsiai-csendes-ceáni térségben
Kína zéró-Covid politikája az offline kiskereskedelmi forgalomban dollárban kifejezve 4%-os forgalomcsökkenést eredményezett és az üzleteken belüli vásárlóforgalom visszaesése komoly kihívás elé állítja a kiskereskedelmet. Az olyan piacok ugyanakkor, mint India, Indonézia és Dél-Korea, erős növekedést tapasztaltak, ahol az eladások 14%-kal, 10%-kal, illetve 4%-kal emelkedtek. Az Euromonitor szerint ez az élénkülés különböző kiskereskedelmi csatornáknak, különösen a ruházati és cipőszaküzleteknek, a szépségápolási szakembereknek és az értékesítési automatáknak kedvezett a nemzetközi utazások újraindulásával a zárva tartási korlátozások feloldását követően.
Az e-kereskedelem növekedése a kereskedők digitalizálódásának és a fogyasztói szokások kitartásának köszönhetően a világjárványt követően is folytatódott a térségben. Az eltérő stratégiai prioritások és kezdeményezések egyedülálló növekedési lehetőségeket kínáltak az e-kereskedelmi piacnak. A közösségi e-kereskedelem a jövőben a fogyasztók bevonásának hatékony eszköze a kiskereskedők kezében és elérve a 300 milliárd USD-t meghaladó kiskereskedelmi értékesítési volument 2026-ra várhatóan meghaladja a livestreaming e-kereskedelmi piacot.
Az Euromonitor ezt a világjárvány óta megnövekedett közösségi médiahasználatnak tulajdonította, hiszen a magas mobilpenetrációs arány kedvező környezetet biztosított a közösségi e-kereskedelem virágzásához.
A 2022-es dinamikus és versenyképes kiskereskedelmi környezetben az indonéz GoTo Gojek Tokopedia PT és a szingapúri Sea Ltd. nyújtott kiemelkedő teljesítményt 44%-os, illetve 43%-os kiskereskedelmi forgalomnövekedést elérve. A rangsorban szereplő kiskereskedők többsége az elektronikus kiskereskedelemben is tevékenykedik, ami újfent rámutat a csatorna jelentőségére és tartós növekedésére a pandémiát követő időszakban.
Top 10 kiskereskedő Ázsiában: A nagy e-kereskedelmi szereplők Kína vezetésével tartják helyüket a lista élén
Az olyan iparági óriások, mint az Alibaba Group Holding Ltd, a JD.com Inc és a Pinduoduo Inc továbbra is a rangsor élén állnak, jelentős hazai fogyasztói bázisuk, vonzó árazásuk és racionalizált fulfilment szolgáltatásuk miatt.
Az Alibaba Group Holding Ltd. 2021 és 2022 között impozáns 4%-os piaci növekedést tapasztalt, 459 milliárd dollárról 477 milliárd dollárra, míg a JD.com jelentős, 11%-os növekedést követően 391 milliárd dollárra bővült, megszilárdítva ezzel vezető pozíciójukat az e-kereskedelemben.
Kapcsolódó cikkeink
Bevezeti az Easy Ship szolgáltatást az Amazon Európában
Az Amazon elindítja Easy Ship szállítási megoldását Európában, elsőként a…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24…
Tovább olvasom >Vizsgálja a GVH az eMAG vállalkozástámogatási vállalásainak teljesítését
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja, hogy az eMAG vállalásának megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >