EuroCIS: informatikai rendszerek és biztonságtechnika a kereskedelemben

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 03. 00:07

Kedden megnyílt Düsseldorfban az EuroCIS, a világ legnagyobb kereskedelmi informatikai szakvására.

– A kereskedelem az informatikai technológia fejlődésének egyik motorja. Ezt bizonyítja az EuroCIS, ahol 22 ország 190 vállalata, köztük minden szektorból a piacvezetők mutatják be, hogyan alkalmazhatók új, korszerű megoldásaik a gyakorlatban  – jelentette ki dr. Bernd Hallier, az Európai Kereskedelmi Intézet igazgatója, az EuroCIS szakmai tanacsadó testületének elnöke a szakvásár első napján.
Kiállítja fejlesztéseit a kereskedelem számára többek között a Canon, a GS1, a Honeywell, az IBM, a Motorola, az NCR,  a SAP, a Toshiba és a Wincor Nixdorf,  jelenti a Trade Magazin Düsseldorfba kiküldött munkatársa, Bajai István.
A nemzetközi szaksajtó képviselőinek Michael Degen, a Messe Düsseldorf osztalyvezetője mutatott be néhány kiemelkedő érdekességet a 14-es csarnokban. Arra számít, hogy amíg idén 26 céggel kevesebb állít ki, mint tavaly, a látogatók száma eléri a vásár három napja alatt a múlt evi 5300-at.
– Érdemes befektetni az informatikai rendszerekbe és a biztonságtechnikába, mert a ráfordítások kifizetődnek – mutatott rá Michael Degen. – A pénztárak gyorsítása a termelékenységet növeli, míg a bolti eladás ösztönzésének digitalis eszközei a forgalmat.
A biztonságtechnikával kapcsolatban hangsúlyozta, hogy becslések szerint világszerte évi 71 milliárd euro értékű áru tűnik el az ellátási láncban. Németországban évi 3,9 milliárd euro veszteséggel számolnak. Ebből 53 százalékot okoznak a vevők, 23-at a kereskedelmi vállalatok dolgozói, a többit pedig szolgáltatók, szállítók vagy szervezési hibák. A leltárhiány csökkentése érdekében a német kereskedelem forgalmának 0,3 százalékát, kereken 1,1 milliárd eurót költi biztonságtechnikára:
– A leltárhiány, illetve csökkentése érdekében a ráfordítások együttesen évi 5 milliárd eurot tesznek ki. Ezt a veszteséget a kereskedelem, más költségeihez hasonlóan, kénytelen belekalkulálni a fogyasztói árakba – állapította meg a Messe Düsseldorf osztályvezetője.




Kapcsolódó cikkeink