Étterem on-line

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 06. 27. 08:00

Honlapértékelő rovatunkban szubjektívek vagyunk, de a vendég oldaláról próbáljuk ezt tenni…Choco Restaurantbar
Egy nagyon megcsinált hely nagyon „túlcsinált” honlapja a Choco-é. Barna és lila árnyalatok – sokak kedvenc csokoládémárkája is szponzorálhatta volna, de a szájtra klikkelő látogató a rá törő – igaz, kikapcsolható – harsogó háttérzenétől hamar elfelejti a csokit. Az önmagát ünneplő honlapon található kevéske szöveges tájékoztatás többnyire érdekes. Ám ami az információ elérhetőségét illeti, a szájt készítői minden lehetséges döntési helyzetben a bonyolultat választották az egyszerű helyett. Igaz, született így kreatív megoldás is: a képek megjelenítése nagyon eredeti. Végre valaki, aki teret ad annak, amire büszke. A képernyő lehetőségeit a készítők másképpen viszont nem használják ki: a vizuális információ annak 60 százalékát sem foglalja el, a betűk pedig mikroméretűek, és ez a „hatás”, elérve az étel- és itallaphoz, csak fokozódik. A lap öncélú elemei közül minket a felirat zavart a legjobban: „interaktív ételérzés”. Hogy ennek mi az értelme, azt sem a honlapon, sem a Choco pr-szövegét hűen átvevő magyar sajtóban sem magyarázta el nekünk senki. (www.choco.hu)
Esztétikum: 4,5
Kreativitás: 3,5
Használhatóság: 3
Aktualitás: 3
Összkép: 3,5

Buffalo étterem
Valami olyat találtunk ezen a láthatóan nagyon kis költségvetésből készült honlapon, ami igen ritka ebben a műfajban: a készítőknek eszébe jutott, hogy az internet „mozgóképet” is képes közvetíteni. A belépéskor megnézhető – egyébként nagyon egyszerű – western-retro valamiféle hangulatképet is ad a steakhouse-ról. Kár, hogy ugyanezen a nyitóoldalon a támogató reklámja is figyelemelterelően „mozgékony”. Jó ötlet, hogy a készítők, ha nem is túl fantáziadúsan, de a teljes képernyőt kihasználják. Aztán a klikkeléskor hallható puskafelhúzás és lövések dörrenésével valahogy elfogynak az ötletek. A szövegek szórólapszerűvé, néha közönségessé válnak, a képek pedig rendkívül amatőrök – ilyenkor szokták mondani: a kevesebb több lett volna.
A Buffalo honlapján végül is mindent megtalálunk, amit egy ilyen étteremről és hangulatáról tudnunk kell. Az étlapismertetés is korrekt, ám talán már a vadnyugaton is megmosolyognák, ha valaki itallap nélkül (ilyen nincs a szájton), de „jéghideg sörrel” és „jó minőségű folyó borral” próbálna kiemelkedni a szürke tömegből. (www.buffaloetterem.hu)
Esztétikum: 3
Kreativitás: 3,5
Használhatóság: 4
Aktualitás: 4,5
Összkép: 4

Gazdakör vendéglő, Pilisvörösvár
Nem túlságosan érdekes, ám letisztult, profi grafikai munka a Gazdakör honlapja, értékelhetőbb stílusú, mint maga a minimum eklektikusnak nevezhető étterembelső és az étlap – utóbbiakat ebben a rovatban nem feladatunk értékelni, az összehasonlítással mindössze azt kívánjuk jelölni, hogy okos döntés volt a szájt elkészítéséhez ügynökséget alkalmazni. Rendszeresen karbantartott oldal, megvannak a fontos információk, az aktuális ajánlatok, az étterem műholdas térképpel segített elérése pedig nagyon 21. századi. Utolsó „látogatásunkkor” a képgaléria ételeket bemutató fele nem működött, de a másik felének, az enteriőrt bemutató képeknek a minőségéből ítélve nem vesztettünk túl sokat. Hogy az étlap olvasása közben idegesítő-e, hogy kedélyes magyarázatokat fűznek az ételnevekhez, azt a vendég döntse el maga, de az egyes szám első személyben írt szövegecskék alá legalább egy szakács nevét nem ártott volna odaírni! Máshol is hiányzik a személyesség: az étterem-bemutató oldalon mosolygó két emberről csak sejtjük, kik, mint ahogy a vendégkönyvben az egyik nevét adó vendéggel folytatott, azóta már a honlapon nem (azért a Google segítségével igen!) megtalálható rosszízű vitában „válaszolóról” is… (www.gazdakor.hu)
Esztétikum: 4
Kreativitás: 3,5
Használhatóság: 4
Aktualitás: 5
Összkép: 4

Kapcsolódó cikkeink