Ételízesítők minden méretben
Lassú növekedés, ami részben a kereskedelmi márkáknak, részben az egyszerre eladott nagyobb mennyiségeknek köszönhető – dióhéjban ez jellemzi a nedves ételízesítők piacát.A majonézek, mustárok, ketchupok és tormák piacain elsöprő lendületű innovációt nem találni, a fogyasztók az alapízeket preferálják. Az ízesített termékek azonban a választékbővítés és az egyedi igények miatt a márkacsaládok fontos részei. Sőt, némelyikük – például a majonézes torma vagy a tormás mustár – kifejezetten sikeres termék.
– A fogyasztók sajnos még mindig nagyon árérzékenyek, de reményeink szerint egyre többen fognak a minőségi, márkázott termékek irányába elmozdulni – néz előre optimistán Bazsó Rita, az Univer Product Zrt. termékkategória-menedzsere.
Az Univer párhuzamosan fejleszti mind a külső megjelenést, mind a belső tartalmat, a legnagyobb hangsúlyt azonban a folyamatosan kiváló minőség biztosítására helyezi. Ez annál is inkább fontos, hiszen a piacon egyre nagyobb szerepet kapnak – mind forgalom, mind polchely szempontjából – a kereskedelmi márkás, illetve az első áras termékek.
– Az ízesített termékeken túl a töltősúly-változás is lehet az innováció egyik formája – mondja Bazsó Rita. – A kiszerelések inkább a nagyobb töltőtömeg irányába mozdultak el. Ehhez alkalmazkodva vezettük be a piacra néhány éve az XL-es tubusainkat, illetve a 600-700 milliliteres flakonokat. De emellett nem feledkeztünk el az egyszemélyes háztartásokról sem, továbbra is vásárolhatják 80 grammos kiszerelésünket.
A gyártói márkák, miután a merészebb ízvariációkra egyelőre kevésbé fogékony a piac, a célcsoportok minél teljesebb körű lefedésére, és egy jobb ár/érték arány elérésére törekednek. Így például a folyékony ételízesítők esetében is megjelentek a polcokon a túltöltött termékek.
– Mi is a túltöltésre helyezzük a hangsúlyt. Emellett alkalmaztunk előre feltöltött papírdisplayes kihelyezéseket, padlómatricát, a hiper- és szupermarketekben pedig nagyon sok másodlagos kihelyezést valósítottunk meg – foglalja össze a termékkategória-menedzser.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >