Nielsen: szorosan együtt élnek a valóságos üzletek a világhálóval

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 30. 12:10

Amikor élelmiszer és ital vásárlására gondol, a magyar internet-használó fogyasztók jó egyharmada szándékozik online eszközt is igénybe venni a következő hat hónap során, hogy tájékozódjon vagy beszerezzen valamit. Lényegében ugyanekkora arányt tárt fel a vizsgált harmincegy európai ország átlagában is a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

bolt-polc

A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen.

Legfogékonyabbak a magyar internetező fogyasztók e-kereskedelemre ruházati cikk és cipő mellett szórakoztató elektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjon vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik. Élelmiszer és ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.

Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, amit a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend, kétharmad körüli aránnyal utazás/szállásfoglalás, repülőjegy, valamint belépőjegyek vásárlása. Élelmiszer és szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el.

„Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?” A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.

Napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: „online vásárolni kényelmes”, továbbá „szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem”.

Valóságos üzletek és e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná.

Figyelemre méltóan magas (60 százalékkal nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a magyar megkérdezettek a következőkkel: Nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják. Továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.

A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze az online segítségével. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.

Kapcsolódó cikkeink