Nielsen: szorosan együtt élnek a valóságos üzletek a világhálóval
Amikor élelmiszer és ital vásárlására gondol, a magyar internet-használó fogyasztók jó egyharmada szándékozik online eszközt is igénybe venni a következő hat hónap során, hogy tájékozódjon vagy beszerezzen valamit. Lényegében ugyanekkora arányt tárt fel a vizsgált harmincegy európai ország átlagában is a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.
A nyitottságot az e-kereskedelemre huszonkét termékcsoporttal kapcsolatban mérte fel a Nielsen.
Legfogékonyabbak a magyar internetező fogyasztók e-kereskedelemre ruházati cikk és cipő mellett szórakoztató elektronikai készülék, továbbá mobiltelefon esetében. Ezekkel kapcsolatban válaszadó honfitársaink több mint fele tervezi igénybe venni a világhálót hat hónapon belül azért, hogy informálódjon vagy vásároljon. Utánuk az utazás/szállásfoglalás következik. Élelmiszer és ital a középmezőnybe tartozik ebből a szempontból.
Ha az európai átlagot nézzük, ott is a ruházati cikk és cipő vezet, amit a válaszadók több mint kétharmada nevezett meg. Utána a sorrend, kétharmad körüli aránnyal utazás/szállásfoglalás, repülőjegy, valamint belépőjegyek vásárlása. Élelmiszer és szomjoltó ital a rangsor alsó ötödében helyezkedik el.
„Ha azokra a termékekre gondol, amelyek vásárlásánál a következő hat hónap alatt internetet is igénybe vesz, melyik eszközt használja gyakran?” A kérdésre a magyar válaszadók 89 százaléka nevezte meg a számítógépet, 22 a mobiltelefont, 13 a tabletet, míg 6 százalék más eszközt.
Napi fogyasztási cikkek e-kereskedelmében a piackutatók a fogyasztók véleményét konkrétan élelmiszerekkel, italokkal, állateledellel, testápoló, egészséget megőrző, szépségápoló szerekkel és babaápoló készítményekkel kapcsolatban tárták fel, különböző szempontok szerint. A szempontok közül a magyar válaszadók legnagyobb arányban a következő állításokkal értenek egyet: „online vásárolni kényelmes”, továbbá „szeretek interneten ismertetéseket olvasni egy termékről, mielőtt megveszem”.
Valóságos üzletek és e-kereskedelem szoros együttélését igazolja, hogy a magyar megkérdezettek majdnem kétharmada gyakran megnéz a neten egy-egy napi fogyasztási cikket, mielőtt boltban megvenné. De fordított irányban is tájékozódnak: a magyarok közel fele gyakran megnéz egy élelmiszert, italt vagy testápoló szert valamilyen üzletben, mielőtt online megvásárolná.
Figyelemre méltóan magas (60 százalékkal nagyobb) arányban értenek egyet az e-kereskedelemmel kapcsolatban a magyar megkérdezettek a következőkkel: Nincs bizalmuk ahhoz, hogy hitelkártyájuk adatait online megadják. Továbbá vásárlás előtt viszonylag sok időt töltenek azzal, hogy interneten keresgélnek termékeket.
A felmérésben szereplő szempontok közül a magyar fogyasztók legkevesebben a megvásárolni szándékozott árucikkek listáját állítják össze az online segítségével. Szintén nagyon kis számban használnak egy üzletben járva olyan applikációt, amely lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassák az árakat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >