Eszel és tévézel – azaz mit mutatsz meg a karantén-életedből?
Hány kiló megsütött kovászos kenyeret láttunk az elmúlt hónapokban a Facebookon? Hány ingyenes újságot, kiadványt, jógaórát láttunk a hírfolyamunkban? Megosztott Zoom képernyők, home office képek és történetek – egy biztos: az utóbbi hónapokban alaposan megváltozott az eddigi életünk. Egy biztos: rengeteget netezünk és közel negyedével emelkedett az online térben közzétett tartalmak mennyisége az előző év azonos időszakához képest. De mégis milyen a #koronaplónk? Ennek járt utána Bauer Zsófia (Ynsight Research) és Mezei Márk (Silberstein and Partners).
Rengetegen dolgoznak otthonról, vesznek részt gyermekeik digitális oktatásában, ami sok időt vesz el mindenkitől – de mit csinálunk még e mellett a karanténban? Naponta sok száz otthon elvégezhető kurzusról, sportapp-ról, otthoni edző-felszerelésről, balkonkertészet tippekről, vagy online főző kihívásokról kapjuk a hirdetéseket. De mégis melyek azok, amelyeket meg is valósítunk?
Április 30-i adatrögzítés.
Április 30-i adatrögzítés.
A kutatásban megnézték az utóbbi pár hónap legnépszerűbb karanténnal és az otthoni tevékenységekkel kapcsolatos magyar hashtageket. Ezek elemzéséből létrehozták a legnépszerűbb tevékenység-klasztereket, azaz megállapították, milyen időtöltésről számolnak be az otthonmaradók.
Összesen 482 599 nyilvános posztban megjelenő hashtaget elemeztek a 2020. március 1. és 2020. április 30. közötti időszakban, amelyek a járvány kontextusában jelentek meg az online tér különböző csatornáin.
Kapcsolódó cikkeink
Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Példaértékű klímabarát erdőgazdálkodási gyakorlatokat díjazott a WWF Magyarország
Három kategóriában összesen nyolc erdőgazdálkodó vehette át a Klímabarát Erdőgazdálkodó…
Tovább olvasom >