ESG-átrendeződés a HR-ben: háttérbe szorul az egyenlőség, előtérbe kerül a környezetvédelem
Az SAP SuccessFactors 2025-ös trendjelentése szerint a HR fókusza jelentősen eltolódott az ESG-területeken belül: miközben a társadalmi szempontok gyengülnek, a környezeti fenntarthatóság előretör.

A társadalmi érzékenység gyengül, a környezeti fókusz erősödik
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
Míg a DEI&B (sokszínűség, egyenlőség, befogadás és összetartozás) témaköre 2024-ben még vezető HR-prioritás volt, idén több vállalat visszavett célkitűzéseiből, vagy teljesen hátraarcot fújt. Csökkent a fizetések átláthatósága és az üvegplafon elleni fellépés súlya is. A felmérés szerint mindezt részben politikai és gazdasági környezet is befolyásolja. A HR szereplői egyre kevésbé bíznak abban, hogy hatékonyan tudják közvetíteni a vezetés és munkavállalók közötti értékkülönbségeket.
Ezzel párhuzamosan a környezeti fenntarthatóság iránti figyelem erősödik: a zöld szempontok a 9. helyről a 6. helyre léptek elő a HR-prioritások listáján. A munkavállalói elvárások és a vállalati reputáció fenntartása miatt a környezeti célok integrálása egyre fontosabbá válik. A kutatás szerint a HR feladata lesz, hogy a fenntarthatósági törekvéseket ne csupán kommunikációs szinten, hanem a napi működésben is kézzelfoghatóvá tegye. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >