Esett a dinnye ára
A hazai termesztésű görögdinnye szezonja néhol 200, jellemzően azonban inkább 250-300 forint körüli kilóárral július 10–11-én kezdődött meg a magyarországi áruházláncoknál, az azóta eltelt két és fél hétben az üzletek többségénél 110–120, de van, ahol csupán 160–200 forintig estek az árak – derül ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszain alapul. A Tesco sajtóosztályán arra hívták fel lapunk figyelmét, hogy a szezon indulása óta kizárólag magyar dinnye érkezik az áruházakba, ez alól csak azok a sárgadinnyék képeznek kivételt, amelyeket idehaza nem termesztenek.
Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén a görögdinnye a normál időszakban, a tavalyi induláshoz képest két héttel később jelent meg, hozzá hasonlóan Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója is hangsúlyozta: amint megfelelő mennyiségben és minőségben elérhetővé vált a magyar görögdinnye, azonnal megszüntették a gyümölcs behozatalát, és teljes egészében átálltak a hazai értékesítésére. Kifejtette, hogy a termék iránti kereslet nagymértékben függ az időjárástól: kánikulai időszakban a normál hőmérsékletű napokhoz képest megháromszorozódik az eladások mennyisége. Egy hidegfront esetén viszont szinte teljesen megáll a dinnye értékesítése, ekkor az árak is jelentős mértékben csökkennek, éppen a kereslet mérséklődéséből fakadóan.
Jelentősebb árzuhanásra nem számít a CBA, már csak azért sem, mert heteken belül elfogy a termés. Fodor Attila úgy látja, hogy a vásárlók jellemzően a közepes és nagyobb méretű dinnyéket keresik, a kisebbek iránt mérsékeltebb a kereslet.
Az Auchannál is hangsúlyozták, hogy a meleg időnek hála, keresik a fogyasztók a dinnyeféléket. (vg.hu, Gyöngyösi Balázs)
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a dinnye fogyasztásösztönző kampány
A szokásosnál korábban, már június végén megjelent a hazai dinnye…
Tovább olvasom >Hasít a dinnyeszezon
A hazai dinnyetermesztés jelentős előrelépéseket mutat az idén, köszönhetően a…
Tovább olvasom >Egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon
A kiskereskedelemben egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon – mondják az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >