Esélyegyenlőségi egyezményt írt alá a Henkel
A munkahelyi diszkriminációellenes, és esélyegyenlőséget támogató irányelveket rögzítő Sokszínűségi Egyezmény, azaz a Diversity Charter első magyarországi aláírói között van a Henkel Magyarország Kft. is. Az egyezménnyel a vállalatok a szervezeti sokszínűség megvalósítására törekszenek, és esélyegyenlőségi szempontokat figyelembe véve alakítják a stratégiájukat. A Henkelnél a sokszínűség a vállalati stratégia része, ennek érdekében a vállalat mérhető vállalásokat tesz. A Henkel dolgozói 124 nemzetből kerülnek ki, a kollégák 80 százaléka Németországon kívül dolgozik. A női menedzserek aránya 32,5 százalék, míg a magyar egység menedzsmentjében a nők aránya 43 százalékot tesz ki.
Fábián Ágnes, a Henkel Magyarország ügyvezetője (balra) az aláírás után Tardos Katalinnal
Magyarországi vállalatok – köztük a Henkel Magyarország Kft. – az mtd Tanácsadói Közösséggel és a KÖVET Egyesülettel együttműködve indították útjára idén május 28-án a Diversity Chartert, azaz a Sokszínűségi Egyezményt a IV. Esélykonferencia keretében. A közel 40 aláíró vállalat az esélyegyenlőség, és a befogadó vállalati kultúra kialakítása mellett kötelezte el magát.
A 2004-ben, Franciaországból indult, az Európai Unió munkahelyi diszkriminációellenes, és esélyegyenlőséget támogató irányelveit rögzítő egyezmény célja, hogy a vállalatok felelős munkáltatóként stratégiájukban vegyék figyelembe az esélyegyenlőségi szempontokat.
A kezdeményezést az Emberi Erőforrások Minisztériuma is támogatja. Fűrész Tünde, Család- és Népesedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár elmondta: „Fontosnak tartjuk a generációs együttműködéseket, egymás értékeinek átadását. Az idősek és a fiatalok ugyanúgy erőforrások, ezért is fontos az Emberi Erőforrások Minisztériuma számára ez a kezdeményezés.”
A Henkelnél kulcskérdés a sokszínűség
A sokszínűség a Henkel stratégiájának egyik alappillére, és kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat sikereiben. A sokszínű – nemzetiség, nemek és életkor szerint is vegyes – csapatok jobb eredményeket érnek el, és a dolgozók egymás különféle tapasztalataiból, kulturális hátteréből inspirációt meríthetnek és fejlődhetnek.
A diverzitás a kollégáknak is egy remek lehetőség, hogy megismerjenek különféle kultúrákat és gondolkozásmódokat. Jó példa erre a „Triple Two Concept”, amelynek keretében a henkeles vezetők karrierjük során legalább két különféle funkcióban, két országban és két üzleti területen dolgozhatnak – emelte ki Gera Csilla, a Henkel Magyarország HR vezetője.
A sokszínűség a Henkel fenntarthatósági stratégiájának részét képezi, a vállalat minden évben jelentést ad ki és mérhető vállalásokat tesz. A Henkel dolgozói 124 nemzetből kerülnek ki, a kollégák 80 százaléka Németországon kívül, és több mint a felük a fejlődő piacokon dolgozik. Jók a vállalat eredményei a női vezetők arányát tekintve: a női menedzserek aránya 32,5 százalék, top menedzserek aránya 20,6 százalék, míg a magyarországi menedzsmentben a nők aránya 43 százalék. A dolgozók átlagos életkora 39,7 év, az 50-65 évesek aránya pedig 19,5 százalék a vállalatnál.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >A Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon erős eredményjavulást ért el 2024 első felében
2024 első félévében a Henkel jó szerves árbevétel-növekedést és nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >