Magazin: Érzed a különbséget?

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 25. 11:00

Anyáink, nagyanyáink még ismerték a hamis gulyásleves, hamis húsleves fogalmát. A húspótlókra anyagi, néha ellátási problémák miatt volt szükség, ma, a modern világban viszont a vegák keresik helyettesítésének lehetőségeit. Egyre erősebb az állatok leölését lelkiismereti okból ellenzők, vagy éppen az állatfarmokat többszörösen környezetromboló hatásúnak tartók hangja is. A többség azonban nem lenne hajlandó lemondani a hús ízéről – függetlenül a hasonló ízű szójakészítmények bővülő kínálatától.

Nos, a csirkeíznél is többet ígér a Missouri Állami Egyetem évtizednyi kutatás után kifejlesztett szójaterméke. Elkészítői szerint nemcsak a valódi ízt sikerült imitálniuk, de a húsutánzat állítólag ugyanolyan módon törik-olvad szét a szájban, mint a kedvelt szárnyas. A vegetáriánusok világa zsong az „áttöréstől”. Az egyik legnagyobb, szójából készült élelmiszereket gyártó cég, a Tofurky tulajdonosa szerint az iparág két „Szent Grálja” (a csirkeíz és a sonkaíz imitációja) közül az egyiket megtalálták. Ahogy Seth Tibbott a Times magazinnak nyilatkozta, szívesen megvenné az újdonság gyártásának jogát, de az egyetem ezt még nem adja át.

Jól is teszik, hiszen óriási üzletről van szó, és ha a terméket elfogadja a piac (miért ne tenné), akkor valaki nagyon meggazdagszik belőle. A szójatermékek forgalma az USA-ban 2008-ban 4,1 milliárd dollár volt, azaz másfél évtized alatt megtizenkétszereződött. És, bár ez az 500 milliárd dolláros húsforgalom 1 százalékánál is kevesebb, a tendenciák azt mutatják, az arány a szójatermékek javára fog számottevően változni.

Kapcsolódó cikkeink