Értékben stabil, mennyiségben 3 %-ot csökkent az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 08. 00:06

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben változatlanul mintegy 1300 milliárd forint 2009. február-2010. januárban, az előző hasonló időszakkal összehasonlítva, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.

Értéket tekintve legalább 5 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például a margarin, táblás csokoládé (5-5 százalékkal), fűszer, zöldségkonzerv (8-8), valamint energia- és sportital (17) bolti eladása.
Ha a mennyiséget tekintjük, akkor a bolti eladásnál, 2009. február-2010. januárban mínusz 3 százalékot regisztrált a Nielsen, az előző hasonló időszakhoz képest. Viszont többet adtak el többek között sajtból (18 százalékkal), ásványvízből (5), tejfölből (6), étolajból (9) és túróból (7).
Az átlagok mögött sokféle különbség rejlik. Értékben is, mennyiségben is nőtt 2009. február-2010. januárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, például a sajt, ásványvíz, margarin, túró és jégkrém kiskereskedelmi eladása, a nagy forgalmú kategóriák közül.
Kiemelkedően emelkedett a bolti forgalom energia- és sportitalból, mennyiségben 26, értékben 17 százalékkal. Az energia- és sportital éves piacának mérete immár meghaladja a 12 milliárd forintot. Azon kívül igen pozitívan alakulnak a trendek például  savanyú uborkánál és desszert szósznál.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 32-ről 33 százalékra nőtt. Ezt az 1 százalékpontot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A hipermarket piaci részesedése stabilan 31 százalék. Változatlan a 201-400, és a hagyományos 51-200 négyzetméteres boltok 9, illetve 18 százalékos mutatója.




Kapcsolódó cikkeink