Értékben nőtt, mennyiségben stabil az élelmiszerek bolti forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 05. 00:07

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben az előző hasonló időszakhoz képest 3 százalékkal emelkedett 2008 december-2009 szeptemberben a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.

Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, ásványvíz, kávé, édes keksz és gyümölcsjoghurt bolti eladása.  Megfigyelhető ugyanakkor, hogy értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult.
A bolti eladások mennyisége 2008 december-2009 szeptemberében nem változott az előző hasonló időszakhoz képest.
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot.
A nagy forgalmú termékcsoportok közül értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt a vizsgált időszakban az ásványvíz, édes keksz, kutyaeledel és margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak az értékesítések a zöldségkonzerv, rizs, fűszerek, kakaópor és savanyúság esetében.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett. Ezt a 2 százalékot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el.  A 2500 négyzetméter feletti hipermarket részaránya stabilan 31 százalék. Szintén változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.



Kapcsolódó cikkeink