Értékben nőtt, mennyiségben stabil az élelmiszerek bolti forgalma
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben az előző hasonló időszakhoz képest 3 százalékkal emelkedett 2008 december-2009 szeptemberben a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.
Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, ásványvíz, kávé, édes keksz és gyümölcsjoghurt bolti eladása. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult.
A bolti eladások mennyisége 2008 december-2009 szeptemberében nem változott az előző hasonló időszakhoz képest.
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot.
A nagy forgalmú termékcsoportok közül értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt a vizsgált időszakban az ásványvíz, édes keksz, kutyaeledel és margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak az értékesítések a zöldségkonzerv, rizs, fűszerek, kakaópor és savanyúság esetében.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett. Ezt a 2 százalékot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A 2500 négyzetméter feletti hipermarket részaránya stabilan 31 százalék. Szintén változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >