Értékben nőtt, mennyiségben stabil az élelmiszerek bolti forgalma
Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben az előző hasonló időszakhoz képest 3 százalékkal emelkedett 2008 december-2009 szeptemberben a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.
Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, ásványvíz, kávé, édes keksz és gyümölcsjoghurt bolti eladása. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult.
A bolti eladások mennyisége 2008 december-2009 szeptemberében nem változott az előző hasonló időszakhoz képest.
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot.
A nagy forgalmú termékcsoportok közül értékben átlag felett és mennyiségben is nőtt a vizsgált időszakban az ásványvíz, édes keksz, kutyaeledel és margarin kiskereskedelmi eladása. Kiemelkedően nőtt a bolti forgalom energiaitalból, mennyiségben 33, értékben 22 százalékkal. Azon kívül igen pozitívan alakulnak az értékesítések a zöldségkonzerv, rizs, fűszerek, kakaópor és savanyúság esetében.
Az élelmiszerek beszerzési helyei tovább koncentrálódtak. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípus piaci részesedése 31-ről 33 százalékra emelkedett. Ezt a 2 százalékot a hagyományos, legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletektől vették el. A 2500 négyzetméter feletti hipermarket részaránya stabilan 31 százalék. Szintén változatlan az 51-200 és 201-400 négyzetméteres boltok 18, illetve 9 százalékos mutatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >