Értékben nőtt, mennyiségben csökkent hazánk élelmiszer-kiskereskedelme
Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a második negyedévben tavaly április-júniushoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Magyarországon értékben 3,6 százalékkal nőtt, mennyiségben 1,2 százalékkal csökkent a bolti forgalom a második negyedévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest.
A 21 vizsgált, fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban. Ez a legjobb mutató az elmúlt öt negyedév során.
Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kutatási igazgatója ezt azzal magyarázza, hogy a fogyasztók bizalma lassan kezd visszatérni.
További jó hír, hogy amíg múlt év második negyedében a 21 ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző hasonló periódussal szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra változott. (Magyarországon is csökkent, a 2008 II. negyedévi 9,1-ről 4,8 százalékra.)
Leginkább pozitív az FMCG-kiskereskedelem fejlődése a vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban. Ebben a nyolc országban ugyanis mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a második negyedévben.
Az élelmiszer- és vegyiáru kiskereskedelem forgalma a második negyedévben Írországban, Szlovákiában, Finnországban, Belgiumban, Dániában, Magyarországon, Csehországban, Olaszországban és Franciaországban csökkent.
A Nielsen rendszeres, negyedévi piacelemzését kiterjesztette 14 fejlődő országra is. Közülük az FMCG-kiskereskedelmi forgalom legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában fejlődött, mind értéket, mind mennyiséget tekintve, az idei második negyedévben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >