Értékben nőtt, mennyiségben csökkent hazánk élelmiszer-kiskereskedelme
Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a második negyedévben tavaly április-júniushoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Magyarországon értékben 3,6 százalékkal nőtt, mennyiségben 1,2 százalékkal csökkent a bolti forgalom a második negyedévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest.
A 21 vizsgált, fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban. Ez a legjobb mutató az elmúlt öt negyedév során.
Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kutatási igazgatója ezt azzal magyarázza, hogy a fogyasztók bizalma lassan kezd visszatérni.
További jó hír, hogy amíg múlt év második negyedében a 21 ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző hasonló periódussal szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra változott. (Magyarországon is csökkent, a 2008 II. negyedévi 9,1-ről 4,8 százalékra.)
Leginkább pozitív az FMCG-kiskereskedelem fejlődése a vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban. Ebben a nyolc országban ugyanis mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a második negyedévben.
Az élelmiszer- és vegyiáru kiskereskedelem forgalma a második negyedévben Írországban, Szlovákiában, Finnországban, Belgiumban, Dániában, Magyarországon, Csehországban, Olaszországban és Franciaországban csökkent.
A Nielsen rendszeres, negyedévi piacelemzését kiterjesztette 14 fejlődő országra is. Közülük az FMCG-kiskereskedelmi forgalom legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában fejlődött, mind értéket, mind mennyiséget tekintve, az idei második negyedévben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >