Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 10. 09:28

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban; 1 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen.

Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből; például öblítőből és fogkrémből 4-4 százalékkal, míg mosószerből és mosogatószerből 3-3 százalékkal. Az eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, arc- és szemránckrémből, valamint szappanból.

Ami a régiók trendjeit illeti: egyikben sem csökkent a háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért forgalma. A boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt az északkeleti megyékben.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012

2013

2500 nm felett 37 36
401–2500 nm 19 20
201–400 nm 3 3
51–200 nm 8 8
50 nm és kisebb 3 3
Vegyiáru-szaküzlet 30 30

Forrás: Nielsen

 

A háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru-szakboltokra koncentrálódik; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából.

Kapcsolódó cikkeink