Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalma
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban; 1 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen.
Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből; például öblítőből és fogkrémből 4-4 százalékkal, míg mosószerből és mosogatószerből 3-3 százalékkal. Az eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, arc- és szemránckrémből, valamint szappanból.
Ami a régiók trendjeit illeti: egyikben sem csökkent a háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért forgalma. A boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt az északkeleti megyékben.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriájának – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012 |
2013 |
2500 nm felett | 37 | 36 |
401–2500 nm | 19 | 20 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 8 | 8 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Vegyiáru-szaküzlet | 30 | 30 |
Forrás: Nielsen
A háztartási vegyi áru és kozmetikum eladása továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru-szakboltokra koncentrálódik; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >VOSZ: rendkívül ambiciózus a hároméves bérmegállapodás
Rendkívül ambiciózusnak értékelte a hároméves bérmegállapodást a Vállalkozók és Munkáltatók…
Tovább olvasom >