Értékben is, mennyiségben is többet adtak el például sörből, húskészítményből, szénsavas üdítőitalból, jégkrémből, cukorkából

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 10. 28. 14:03

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december-2011- szeptermber során, az előző hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.

– Mennyiséget tekintve stabil a bolti eladás, tízhónapos összehasonlításban. Ez azt jelenti, hogy az élelmiszerárak átlagos emelkedésével hasonló ütemben nőtt a forgalom értékben, és a drágulás miatt a fogyasztók a legutóbbi tíz hónap során nem vásároltak kevesebb ennivalót valamint italt, mint tavaly ilyenkor – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a kiskereskedelmi forgalom a szóban forgó időszak során, többek között a következőkből: húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, jégkrém, cukorka.

Értéket tekintve kiemelkedően bővült az értékben mért eladás például étolajból (30 százalék), energiaitalból (17), jégkrémből (16) és tejfölből (12), 2010. december-2011. szeptember során, a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva.

Majdnem mindegyik üzlettípus forgalma emelkedett, értéket tekintve. Kivétel a 201-400 négyzetméteres csatorna, ahol némi csökkenést regisztrált a Nielsen. Ebbe a csoportba 834 bolt tartozik a hazai élelmiszer-kiskereskedelem 19 600 üzletet számláló hálózatából.

Legnagyobb mértékben, 8 százalékkal az 50 négyzetméteres és kisebb boltok forgalma nőtt, értéket tekintve.

– Mindezek eredményeként az üzlettípusok piaci részesedése eléggé stabil, értékben – állapítja meg Villányi Ágnes. – Annyi változott, hogy a hipermarket mutatója 1 százalékponttal emelkedett, 32 százalékra. Ugyanakkor a 201-400 négyzetméteres boltok részaránya 9-ről 8 százalékra csökkent.

Kapcsolódó cikkeink