Értékben is, mennyiségben is nőtt többek közt a toalett papír, mosogatószer, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém eladása

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 03. 14:01

Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk mintegy 300 milliárd forintot ért el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

– A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A bolttípusok között tovább javult a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 5 százalékkal emelkedett tavaly, éves összehasonlításban.

Ugyanakkor a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit, állapítja meg Villányi Ágnes:

– Így a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké. A hipermarket tartja vezető pozícióját; az értékben mért eladásokból múlt évben 38 százalék jutott rá. A drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

A Nielsen által mért háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák közül a legnagyobb forgalmú tíz termék – értékben mért – kiskereskedelmi eladásának változása 2010-ben, az előző évhez viszonyítva. Százalékban.

Forrás: Nielsen piackutató vállalat

Kapcsolódó cikkeink