Értékben is, mennyiségben is nőtt többek közt a toalett papír, mosogatószer, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém eladása
Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk mintegy 300 milliárd forintot ért el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A bolttípusok között tovább javult a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben pedig 5 százalékkal emelkedett tavaly, éves összehasonlításban.
Ugyanakkor a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit, állapítja meg Villányi Ágnes:
– Így a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké. A hipermarket tartja vezető pozícióját; az értékben mért eladásokból múlt évben 38 százalék jutott rá. A drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
A Nielsen által mért háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák közül a legnagyobb forgalmú tíz termék – értékben mért – kiskereskedelmi eladásának változása 2010-ben, az előző évhez viszonyítva. Százalékban.
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >