Értékben is, mennyiségben is bővült a teapiac
Helycsere a teaszegmensek ranglistáján: a gyümölcstea mennyiségben is megelőzi a feketét, a kiskereskedelmi forgalom 2005. november–2006. októberi adatai szerint. A harmadik gyógytea és a negyedik zöld tea is a feketétől vett el piaci részesedést az előző évhez képest.A tea piacát továbbra is az évek óta tartó lassú növekedés jellemzi. Értékben valamivel gyorsabban emelkedtek az eladások, mint mennyiségben. Az éves forgalom meghaladja az 1,4 ezer tonnát, értékben pedig csaknem 9 milliárd forint, 2005. november–2006. októberben.
A filteres sokkal népszerűbb, mint a fű, és a különbség tovább növekedett. A boltokban értékesített mennyiség 78 százaléka filteres a szóban forgó tizenkét hónapos időszakban, ami 3 százalékponttal haladja meg az előző évi mutatót. Így a teafűre 22 százalék jutott.
A fogyasztói átlagárak némileg emelkednek a legkeresettebb teafajtáknál. Egy doboz filteres fekete tea az egy évvel korábbi 214 forint után tavaly októberben átlagosan 219 forintba került. A filteres fekete tea gyümölcsös ízesítéssel csomagonkénti átlagára 180-ról 212 forintra változott.
A tea kiskereskedelmében tovább erősödtek a modern bolttípusok pozíciói. Hipermarketre 29 százalék, a 401–2500 négyzetméteres csatornára 30 százalék jut a tea kiskereskedelmi értékesítéséből, 2005. november–2006. októberben. Egy évvel korábban ugyanez a két mutató 27 és 28 százalékos volt. A másik oldalon veszítenek piaci részesedésükből a hagyományos, 400 négyzetméteresnél kisebb üzletek.
A tea kiskereskedelmi eladásainak mennyiségi megoszlása, bolttípusok szerint, százalékban
Bolttípus 2004. IX.– 2005. IX.–
2005. X. 2006. X.
2500 nm felett 27 29
401-2500 nm 28 30
201-400 nm 11 10
51-200 nm 19 18
50 nm és kisebb 8 8
Patika 5 5
Forrás: ACNielsen
A tea főbb szegmenseinek részesedése a – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalomból, százalékban
Szegmens 2004. IX.– 2005. IX.–
2005. X. 2006. X.
Fekete tea 38 33
Gyümölcsös tea 36 37
(ízesített fekete +
valódi gyümölcsös)
Zöld tea 6 7
Gyógytea 20 23
Forrás: ACNielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >