Erste Bank – Mindig az ügyfél az első

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 27. 08:00

Az elmúlt évben lezajlott piaci folyamatok a banki ügyfelek igényeit is átalakították. A válság rendkívüli módon ráirányította a figyelmet az ügyfélkapcsolatok fontosságára, a vállalatoknak pénzügyeik optimális menedzseléséhez immár valódi pénzügyi partnerre van szükségük. A cégek a gazdasági környezet változásaira reagálva sok esetben elhalasztják a beruházásaikat, illetve felülvizsgálják kiadásaikat. Ezzel előtérbe került az igénybe vett pénzügyi szolgáltatások díjainak optimalizálása, melyre sok esetben a bankok által egyre szélesebb körben kínált számlacsomagok jelenthetik a megoldást.
Megjelent az igény a különféle megtakarítási konstrukciók iránt is. Különösképpen a rugalmasan, akár a futamidő vége előtt is „fájdalommentesen” feltörhető betétlekötések váltak közkedveltté.
A megváltozott ügyféligényeknek megfelelő új számlacsomagokról és betétlekötési lehetőségekről beszélgettünk Vitéz Krisztiánnal, az Erste Bank kisvállalati értékesítésért felelős igazgatójával.
– A megváltozott piaci körülmények közepette hogyan változtak a cégek bankolási igényei?
– Ügyfeleink rendkívüli módon igénylik a folyamatos információt, tájékoztatást. Így a mi célunk nem lehet más, mint hogy folyamatosan orientáljuk az ügyfeleinket, azaz bankunk tanácsadó partneri szerepe még erőteljesebbé váljon. Az Erste Bankban alkalmazott „egypontos ügyfélkapcsolat-tartás”, mely szerint egy személyes tanácsadó kezeli a bankon belül a cég összes kérését és ügyét, nagyon hasznos mind az ügyfelek, mind pedig a bank számára, mivel lehetővé teszi az ügyfelek gazdálkodásának részletesebb megismerését, így az ügyféligényekre szabott megoldások kialakítását.
– Milyen új költségkímélő szolgáltatásokat alakítottak ki, és kínálnak a kkv-k részére?
– Tapasztalataink szerint ügyfeleink a jól áttekinthető, kedvező díjszabású, kompakt megoldásokat keresik, melyek csomagban kínálnak megoldást tevékenységüknek megfelelő, speciális igényeikre. Ennek megfelelően alakítottuk ki új vállalati számlacsaládunkat is, melynek díjszabása a kisvállalati ügyfeleink által leggyakrabban keresett kedvezményeket már automatikusan tartalmazza. Külön felhívnám a figyelmet például Business Max számlacsomagunkra, melynek segítségével kisvállalati ügyfeleink fix havi átalánydíjért bonyolíthatják kimenő forintátutalásaikat, sőt a számlacsomagot igénybe vevő, nagy készpénzforgalommal rendelkező ügyfeleink a készpénzbefizetéseiket is megválthatják egy havi fix díj fejében. Így nem csak csökkenthetik banki költségeiket, de azokat biztosan tervezhetővé, kiszámíthatóvá is tehetik.
– Milyen igényekkel jelentkeznek napjainkban az ügyfelek a megtakarításaik elhelyezése terén?
– A számlavezetés költségeinek csökkentése mellett a kkv-k is egyre erőteljesebben érdeklődnek az átmenetileg felszabaduló pénzeszközeik elhelyezésekor elérhető kamatok iránt. Manapság viszont kevésbé kiszámítható, hogy vajon meddig képes tartalékait nélkülözni egy cég, pontosabban szólva milyen időtávra képes lekötni a pénzét anélkül, hogy veszélyeztetné a vállalkozása napi működését. Látva ügyfeleink megváltozott igényeit, kialakítottunk egy új típusú megtakarítási megoldást, a Kamatlépcső Betétet, mely egy sávos kamatozású, rugalmasan hozzáférhető konstrukció. Tehát amennyiben ügyfelünk a futamidő vége előtt kénytelen feltörni a betétet, abban az esetben is hozzájut a részidőszakokra eső időarányos kamathoz. A gyorsan változó likviditási helyzetben bármikor beüthet egy új üzlet, vagy éppen egy olcsóbb beszerzés lehetősége, amit valóban kár lenne elszalasztani. Éppen ezért igyekszünk rugalmasak lenni, hiszen erre még nagyobb szükség van a jelenlegi helyzetben, mint valaha. (X)

Kapcsolódó cikkeink