Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd dollárról átlagos éves 9%-os növekedést követően 2030-ra elérheti a 42,27 milliárd dollárt – derül ki a MarketsandMarkets friss előrejelzéséből.
A kereslet messze túlnőtt az alap multivitaminokon és fehérjeporokon: egyre többen keresnek célzott megoldásokat például fogyás, a hormonháztartás egyensúlya, a mentális egészség és a stresszkezelés terén. A legnépszerűbb formátumok a porok, gumivitaminok és kapszulák, miközben a vásárlók a tiszta, tudományos bizonyítékokon alapuló és fenntartható összetevőket részesítik előnyben.
A termékek elérhetőségét és a visszatérő vásárlásokat az online értékesítés, az előfizetéses modellek és az influenszer marketing támogatja. A növényi alapú kiegészítők mára széles körben megtalálhatók webshopokban, patikákban és szupermarketekben is.
A legnagyobb piaci részesedés a növényi fehérje alapú kiegészítőké: különösen a borsó-, rizs-, kender- és szójafehérjék népszerűek a vegánok, flexitáriánusok és a sportos életmódot követők körében.
A legnagyobb fogyasztói bázist a 18–64 év közötti felnőttek jelentik, akik egyre gyakrabban fordulnak természetes, vegyszermentes alternatívákhoz az immunerősítés, energiaszint-növelés és a betegségek kialakulásának megelőzése érdekében. Mint azt a jelentés megjegyzi: ez a csoport előszeretettel fordul a természetes, vegyi anyagoktól mentes alternatívák fel a hagyományos gyógyszerek helyett.
A Retail Asia által bemutatott prognózis szerint a növényi étrendkiegészítők szegmense az ázsiai-csendes-óceáni régióban kiemelkedően növekszik, Kínéval, Indiával, Japánnal és Ausztráliával az élen. Itt a probiotikus kiegészítők piaca 2023-ban 3,7 milliárd dollárt ért el, ami a globális forgalom 42%- a, és csak ez a szegmens várhatóan további 1,77 milliárd dollárral bővül 2028-ig.
Kapcsolódó cikkeink
Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Az EU alapvető árucikkek, valamint egészségügyi eszközök felhalmozására tett javaslatot válságok esetére
Az Európai Bizottság javaslatokat mutatott be alapvető szükségleteket kielégítő áruk,…
Tovább olvasom >1600 viharkár-bejelentés érkezett szinte egy nap alatt
Rengeteg lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett kedd estig a K&H-hoz az előző…
Tovább olvasom >