Erőteljes keresletet jósol a DoorDash az élelmiszer-házhozszállítás iránt
A DoorDash 750 millió dollár (705,3 millió euró) értékű részvény visszavásárlását tervezi, és az elemzői becsléseket meghaladó nyereséget jelzett előre, miután a negyedik negyedévben erőteljes növekedés következett be az élelmiszer-, háztartási vegyiáru és állatápolási cikk-megrendelésekben.
A DoorDash és riválisai, így az UberEats profitált a világjárvány elindította rendelési trendből, mely szokást nem mindenki hagyta el, hiszen e cégek külön ajánlatokat és ingyenes kiszállítást kínálnak előfizetőiknek.
A DoorDash várakozásai szerint a bruttó rendelési érték – az összes alkalmazáson keresztül leadott rendelés és előfizetési díj teljes értéke – 2023-ra 60-63 milliárd dollár közé emelkedik a 2022-es 53,4 milliárd dollárról.
A kiigazított EBITDA vonatkozásában a cég 500-800 millió dolláros összegre számít, ami jócskán meghaladja az elemzők 591,8 millió dolláros várakozását.
A vállalat egyre nagyobb piaci részesedést szerez az Egyesült Államokban, „a nem éttermi kategóriák növekedésének köszönhetően” – mondta Angelo Zino, a CFRA Research vezető részvényelemzője.
„A DoorDash tartósan megemelkedett megrendelésszámot lát az ételkiszállítási üzletágában, ami jól mutatja a fogyasztók ragaszkodását az üzletághoz, és azt, hogy a kihívást jelentő makrotrendek ellenére is értékelik ezt a szolgáltatást”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >