Erőteljes keresletet jósol a DoorDash az élelmiszer-házhozszállítás iránt
A DoorDash 750 millió dollár (705,3 millió euró) értékű részvény visszavásárlását tervezi, és az elemzői becsléseket meghaladó nyereséget jelzett előre, miután a negyedik negyedévben erőteljes növekedés következett be az élelmiszer-, háztartási vegyiáru és állatápolási cikk-megrendelésekben.
A DoorDash és riválisai, így az UberEats profitált a világjárvány elindította rendelési trendből, mely szokást nem mindenki hagyta el, hiszen e cégek külön ajánlatokat és ingyenes kiszállítást kínálnak előfizetőiknek.
A DoorDash várakozásai szerint a bruttó rendelési érték – az összes alkalmazáson keresztül leadott rendelés és előfizetési díj teljes értéke – 2023-ra 60-63 milliárd dollár közé emelkedik a 2022-es 53,4 milliárd dollárról.
A kiigazított EBITDA vonatkozásában a cég 500-800 millió dolláros összegre számít, ami jócskán meghaladja az elemzők 591,8 millió dolláros várakozását.
A vállalat egyre nagyobb piaci részesedést szerez az Egyesült Államokban, „a nem éttermi kategóriák növekedésének köszönhetően” – mondta Angelo Zino, a CFRA Research vezető részvényelemzője.
„A DoorDash tartósan megemelkedett megrendelésszámot lát az ételkiszállítási üzletágában, ami jól mutatja a fogyasztók ragaszkodását az üzletághoz, és azt, hogy a kihívást jelentő makrotrendek ellenére is értékelik ezt a szolgáltatást”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >