Erőteljes árképzése révén növelte az értékesítést a Campari
Az olasz szeszesital-gyártó Campari 9,6%-os növekedést jelentett a negyedik negyedévben a változatlan áron számolt eladásokban köszönhetően erőteljes árképzésének és az ellátás akadozása ellenére.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártója szerint a nettó árbevétel 2022 egészében elérte a 2,7 milliárd eurót, ami 16,4%-os organikus növekedést jelent az előző évhez képest.
„A kihívásokkal teli 2022-ben továbbra is sikerült előrelépnünk hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításában, amely a fenntartható márkaépítésre, valamint a portfólió vonzó akvizíciókkal történő bővítésére összpontosít” – mondta Bob Kunze-Concewitz, a Campari vezérigazgatója a közleményben.
„Az inflációra vonatkozó általános makrokörnyezet továbbra is kihívást jelent annak ellenére, hogy az enyhülés bizonyos jelei mutatkoznak; mindazonáltal továbbra is bízunk a jelenlegi működési haszonkulcs organikus szinten tartásában” – tette hozzá.
A Campari elmondta, hogy bízik a jövőbeli kereslet erejében, és középtávon nagy volumenű ellátásilánc-beruházásokat tervez, hogy megduplázza a teljes termelési kapacitást a kulcsfontosságú aperitif, bourbon és tequila kategóriákban.
Az Aperol Spritz koktél népszerűsége által komoly lendületet kapott cégcsoport eladásainak 46%-át Amerikában bonyolítja, és az Egyesült Államok a legnagyobb piaca.
Az utolsó negyedévben az összehasonlítható alapon (like for like) számolt kiigazított működési eredmény 7,6%-kal nőtt, a bemeneti költségek inflációját szinte teljesen ellensúlyozták a pozitív árképzési kezdeményezések. Ugyanezen az alapon 19%-kal nőtt –mely az egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
LED-es polccímkékkel pörgetné fel az eladásokat a Campari Németországban
Az olasz Campari innovatív eszközzel próbálja élénkíteni ikonikus italának, a…
Tovább olvasom >Kormányzati lépések jöhetnek a banki, telekommunikációs korlátozására is
A kormány nemcsak az alapvető élelmiszerek árképzésébe avatkozna be, hanem…
Tovább olvasom >Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >