Erőteljes árképzése révén növelte az értékesítést a Campari
Az olasz szeszesital-gyártó Campari 9,6%-os növekedést jelentett a negyedik negyedévben a változatlan áron számolt eladásokban köszönhetően erőteljes árképzésének és az ellátás akadozása ellenére.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártója szerint a nettó árbevétel 2022 egészében elérte a 2,7 milliárd eurót, ami 16,4%-os organikus növekedést jelent az előző évhez képest.
„A kihívásokkal teli 2022-ben továbbra is sikerült előrelépnünk hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításában, amely a fenntartható márkaépítésre, valamint a portfólió vonzó akvizíciókkal történő bővítésére összpontosít” – mondta Bob Kunze-Concewitz, a Campari vezérigazgatója a közleményben.
„Az inflációra vonatkozó általános makrokörnyezet továbbra is kihívást jelent annak ellenére, hogy az enyhülés bizonyos jelei mutatkoznak; mindazonáltal továbbra is bízunk a jelenlegi működési haszonkulcs organikus szinten tartásában” – tette hozzá.
A Campari elmondta, hogy bízik a jövőbeli kereslet erejében, és középtávon nagy volumenű ellátásilánc-beruházásokat tervez, hogy megduplázza a teljes termelési kapacitást a kulcsfontosságú aperitif, bourbon és tequila kategóriákban.
Az Aperol Spritz koktél népszerűsége által komoly lendületet kapott cégcsoport eladásainak 46%-át Amerikában bonyolítja, és az Egyesült Államok a legnagyobb piaca.
Az utolsó negyedévben az összehasonlítható alapon (like for like) számolt kiigazított működési eredmény 7,6%-kal nőtt, a bemeneti költségek inflációját szinte teljesen ellensúlyozták a pozitív árképzési kezdeményezések. Ugyanezen az alapon 19%-kal nőtt –mely az egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Keserédes – Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca
Továbbra is stabil a keserűlikőrök piaca, bár a hazai márkák…
Tovább olvasom >Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >Olaszországban drágább lett a kávé
Drágult az olaszok által kedvelt csésze eszpresszó kávé, miután a…
Tovább olvasom >39 újabb franciaországi üzletet ad át független üzemeltetőknek a Carrefour
A működési költségek csökkentése céljából a Carrefour újabb 39 franciaországi…
Tovább olvasom >