Erőteljes árképzése révén növelte az értékesítést a Campari
Az olasz szeszesital-gyártó Campari 9,6%-os növekedést jelentett a negyedik negyedévben a változatlan áron számolt eladásokban köszönhetően erőteljes árképzésének és az ellátás akadozása ellenére.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártója szerint a nettó árbevétel 2022 egészében elérte a 2,7 milliárd eurót, ami 16,4%-os organikus növekedést jelent az előző évhez képest.
„A kihívásokkal teli 2022-ben továbbra is sikerült előrelépnünk hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításában, amely a fenntartható márkaépítésre, valamint a portfólió vonzó akvizíciókkal történő bővítésére összpontosít” – mondta Bob Kunze-Concewitz, a Campari vezérigazgatója a közleményben.
„Az inflációra vonatkozó általános makrokörnyezet továbbra is kihívást jelent annak ellenére, hogy az enyhülés bizonyos jelei mutatkoznak; mindazonáltal továbbra is bízunk a jelenlegi működési haszonkulcs organikus szinten tartásában” – tette hozzá.
A Campari elmondta, hogy bízik a jövőbeli kereslet erejében, és középtávon nagy volumenű ellátásilánc-beruházásokat tervez, hogy megduplázza a teljes termelési kapacitást a kulcsfontosságú aperitif, bourbon és tequila kategóriákban.
Az Aperol Spritz koktél népszerűsége által komoly lendületet kapott cégcsoport eladásainak 46%-át Amerikában bonyolítja, és az Egyesült Államok a legnagyobb piaca.
Az utolsó negyedévben az összehasonlítható alapon (like for like) számolt kiigazított működési eredmény 7,6%-kal nőtt, a bemeneti költségek inflációját szinte teljesen ellensúlyozták a pozitív árképzési kezdeményezések. Ugyanezen az alapon 19%-kal nőtt –mely az egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >LED-es polccímkékkel pörgetné fel az eladásokat a Campari Németországban
Az olasz Campari innovatív eszközzel próbálja élénkíteni ikonikus italának, a…
Tovább olvasom >Kormányzati lépések jöhetnek a banki, telekommunikációs korlátozására is
A kormány nemcsak az alapvető élelmiszerek árképzésébe avatkozna be, hanem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >