Erősödtek a gyártói márkák
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–augusztusi időszak során. Bolti eladásuk összességében idén az első nyolc hónap alatt érték szempontjából 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ezzel egy időben a kategória legnagyobb szegmensét alkotó spray típusú termékek értékbeli piacrésze 34-ről 35 százalékra növekedett.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, majdnem mindegyik csatorna pozíciója stabil. Míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal 17 százalékra csökkent, a drogériák pozíciója szintén 1 százalékponttal 27 százalékra erősödött. A többi csatorna részesedése változatlan.
Légfrissítőnél a gyártói márkák piaci pozíciója javult. Értékben 84 százalék jutott rájuk a teljes forgalomból az idei első nyolc hónap során; két százalékponttal több, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >