Erősödtek a gyártói márkák
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–augusztusi időszak során. Bolti eladásuk összességében idén az első nyolc hónap alatt érték szempontjából 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ezzel egy időben a kategória legnagyobb szegmensét alkotó spray típusú termékek értékbeli piacrésze 34-ről 35 százalékra növekedett.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, majdnem mindegyik csatorna pozíciója stabil. Míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal 17 százalékra csökkent, a drogériák pozíciója szintén 1 százalékponttal 27 százalékra erősödött. A többi csatorna részesedése változatlan.
Légfrissítőnél a gyártói márkák piaci pozíciója javult. Értékben 84 százalék jutott rájuk a teljes forgalomból az idei első nyolc hónap során; két százalékponttal több, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Komoly lehetőség rejlik a mandulatermesztésben
Világszerte, így hazánkban is egyre keresettebb termék a mandula. Az…
Tovább olvasom >Új és megújuló SPAR-áruházak
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: mintegy 580…
Tovább olvasom >GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >