Erősödtek a gyártói márkák
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma 4 és 5 milliárd forint között mozgott a legutóbbi két január–augusztusi időszak során. Bolti eladásuk összességében idén az első nyolc hónap alatt érték szempontjából 5 százalékkal emelkedett a tavalyi hasonló periódushoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ezzel egy időben a kategória legnagyobb szegmensét alkotó spray típusú termékek értékbeli piacrésze 34-ről 35 százalékra növekedett.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, majdnem mindegyik csatorna pozíciója stabil. Míg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek értékben mért piaci részesedése 1 százalékponttal 17 százalékra csökkent, a drogériák pozíciója szintén 1 százalékponttal 27 százalékra erősödött. A többi csatorna részesedése változatlan.
Légfrissítőnél a gyártói márkák piaci pozíciója javult. Értékben 84 százalék jutott rájuk a teljes forgalomból az idei első nyolc hónap során; két százalékponttal több, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >