Erősödött a hipermarket pozíciója
Jelentős iránta a kereslet, ezért különösen érdemes odafigyelni az édes keksz választékára és bolti eladásának ösztönzésére. Közel 24 milliárd forintnyi éves forgalmával a Nielsen által mért élelmiszer-kategóriák forgalom szerinti rangsorában 14. az édes keksz, a legutóbbi kumulált év adatai szerint.
Kiskereskedelmi forgalma értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiséget tekintve 3 százalékkal csökkent 2010. december–2011. július során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A kereskedelmi márkák piacrésze viszonylag magas. Édességeknél átlag 18 százalék jutott rájuk a bolti forgalomból, idén az első félévben, érték szempontjából. Ugyanakkor édes keksznél az arány 29 százalék; 1 százalékponttal magasabb, mint tavaly az első félévben.
Az üzlettípusok súlya az átlagosnál nagyobb koncentrációt tükröz. Az édes keksz értékben mért kiskereskedelmi eladásából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek részaránya 66 százalék, a legutóbbi nyolc hónapban. Ez 1 százalékponttal haladja meg a 2010. december–2011. júliusi mutatót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >