Erősödött a hipermarket pozíciója
Jelentős iránta a kereslet, ezért különösen érdemes odafigyelni az édes keksz választékára és bolti eladásának ösztönzésére. Közel 24 milliárd forintnyi éves forgalmával a Nielsen által mért élelmiszer-kategóriák forgalom szerinti rangsorában 14. az édes keksz, a legutóbbi kumulált év adatai szerint.
Kiskereskedelmi forgalma értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiséget tekintve 3 százalékkal csökkent 2010. december–2011. július során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A kereskedelmi márkák piacrésze viszonylag magas. Édességeknél átlag 18 százalék jutott rájuk a bolti forgalomból, idén az első félévben, érték szempontjából. Ugyanakkor édes keksznél az arány 29 százalék; 1 százalékponttal magasabb, mint tavaly az első félévben.
Az üzlettípusok súlya az átlagosnál nagyobb koncentrációt tükröz. Az édes keksz értékben mért kiskereskedelmi eladásából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek részaránya 66 százalék, a legutóbbi nyolc hónapban. Ez 1 százalékponttal haladja meg a 2010. december–2011. júliusi mutatót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >