Erősödött a hipermarket pozíciója
Jelentős iránta a kereslet, ezért különösen érdemes odafigyelni az édes keksz választékára és bolti eladásának ösztönzésére. Közel 24 milliárd forintnyi éves forgalmával a Nielsen által mért élelmiszer-kategóriák forgalom szerinti rangsorában 14. az édes keksz, a legutóbbi kumulált év adatai szerint.
Kiskereskedelmi forgalma értékben 4 százalékkal emelkedett, mennyiséget tekintve 3 százalékkal csökkent 2010. december–2011. július során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
A kereskedelmi márkák piacrésze viszonylag magas. Édességeknél átlag 18 százalék jutott rájuk a bolti forgalomból, idén az első félévben, érték szempontjából. Ugyanakkor édes keksznél az arány 29 százalék; 1 százalékponttal magasabb, mint tavaly az első félévben.
Az üzlettípusok súlya az átlagosnál nagyobb koncentrációt tükröz. Az édes keksz értékben mért kiskereskedelmi eladásából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek részaránya 66 százalék, a legutóbbi nyolc hónapban. Ez 1 százalékponttal haladja meg a 2010. december–2011. júliusi mutatót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus a turizmusban: májusban javult a konjunktúra, de még mindig mínuszban az ágazat
2025 májusában enyhe javulásról számoltak be a turisztikai vállalkozások: a…
Tovább olvasom >