Erősödött a drogériák pozíciója
A kéz- és testápoló szerek piaca közeledik a 8 milliárd forinthoz. Az előző évhez képest kismértékű növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Mind a forgalom zömét adó testápolóknál, mind az 1 milliárd forint körüli piacmérettel rendelkező kézápolóknál 1-1 százalék pluszt mutatnak az eladási adatok értékben, a tavalyelőttiekhez viszonyítva.A forgalom átrendeződésének mértékét jelzi, hogy a drogériák mind a mennyiségi, mind az értékben mért eladásoknál egyaránt 4 százalékponttal tudták növelni piaci részesedésüket. Mennyiséget tekintve a testápolóknál a 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya csökkent leginkább, érték szempontjából pedig kézkrémeknél az 51–200 négyzetméter közötti boltok.
Testápolóknál a nagy, 300 milliliteresnél nagyobb kiszerelésekre jut a menynyiségi eladások 39 százaléka, azonban értékben a 201–250 milliliteres termékek szegmense a legnagyobb.
Kézápolóknál szintén a legnagyobb, 125 milliliterest meghaladó kiszerelések vezetnek. A mennyiségi forgalom 43 százaléka jut rájuk. Itt azonban csökkenő a tendencia, mivel tavalyi részarányuk 5 százalékkal kisebb, mint az előző évi. A 76–125 milliliteres kiszerelések erősítették pozíciójukat.
Az átlagárak, ha kismértékben is, de emelkedtek. A testápolók literenkénti fogyasztói átlagára november–decemberben 3015 forint, ami 3 százalékkal haladja meg az előző hasonló periódusét.
Egy liter kézápoló átlagosan 3822 forintba került a tizenegyedik–tizenkettedik hónapban, 5 százalékkal többe, mint egy évvel korábban.
Darabonként nézve, a kézápolók átlagára stagnált, míg a testápolóké – többek közt a nagyobb kiszerelések terjedésének hatására – 8 százalékkal emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >