Erősödött a drogéria pozíciója a 19 milliárdos piacon
Egyelőre megállt a különböző hajápoló szerek kiskereskedelmi forgalmának növekedése. Az eladások meghaladták a 19 milliárd forintot 2008-ban a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.A sampon közel 11 milliárd forintos piaca stabil maradt tavaly az előző évihez képest, mennyiségben viszont 4 százalékkal csökkentek az eladások.
A hajformázók jó 5 milliárd forintos piacán a trend mutatója értékben mínusz 3, mennyiségben mínusz 6 százalékot jelez.
A hajkondicionálók és hajápoló krémek bolti eladása 4 százalékkal emelkedett, és megközelíti a 3 milliárd forintot, volumenben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el.
Mindhárom kategóriában szembetűnik, hogy erősödött a drogéria pozíciója, 1–3 százalékponttal. Így a sampon, hajformázók, hajkondicionálók és hajápoló krémek mennyiségi eladásaiból sorrendben 21, 37 és 41 százalékot vitt el a drogéria.
Samponnál szembetűnik, hogy nőtt a 2 in 1, és még inkább a száraz, igénybe vett hajra való szegmens részaránya.
Hajformázó sprayekre jut az eladások több mint fele, értékben és mennyiségben is, piaci részesedésük tovább növekedett tavaly. A második legnagyobb forgalmú zselé viszont valamelyest veszített népszerűségéből.
A hajkondicionálók kategóriájában a legnagyobb, száraz, igénybe vett hajra való szegmens részaránya értékben 6, míg mennyiségben 4 százalékkal emelkedett.
Hajápoló szerek átlagos fogyasztói ára, forint/liter
Szegmens 2006. IX–X. 2007. IX–X. 2008. IX–X.
Sampon 1293 1335 1455
Balzsam 2141 2281 2509
Pakolás 3671 3847 3613
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >