Erősödött a drogéria pozíciója
Értékben a fogkrém bevételének több mint kétharmadát két csatorna vitte el tavaly: a hipermarketre 34, míg a drogériára 33 százalék jutott. Amíg a hipermarket mutatója stabil, addig a drogéria részaránya 3 százalékponttal magasabb, mint az előző év során.
A fogkrém évi piaca meghaladja a 11 milliárd forintot. Ezzel éves szinten a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében szereplő 60 kategória között.
Értéket tekintve 1 százalékkal nőtt a fogkrém kiskereskedelmi eladása, éves összehasonlításban. Mennyiség szempontjából viszont 4 százalékkal csökkent a forgalom.
Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából egyaránt 97 százalékkal részesedtek mind tavaly, mind tavalyelőtt az első félév során. Valamelyest erősödött a promóciós eladások szerepe. A fogkrém – értékben mért – forgalmából 36 százalék jutott 2010. december–2011. november során promóciókra. Ez 3 százalékponttal haladja meg az előző évi arányt.
Ezzel kapcsolatban említést érdemel, hogy a Nielsen tíz háztartási vegyi áru és kozmetikum promóciós eladásait méri folyamatosan. Átlagos részarányuk az említett tizenkét hónap alatt – értékben – 46 százalék, ahogyan az egy évvel korábbi hasonló időszakban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >