Erősödött a drogéria pozíciója
Értékben a fogkrém bevételének több mint kétharmadát két csatorna vitte el tavaly: a hipermarketre 34, míg a drogériára 33 százalék jutott. Amíg a hipermarket mutatója stabil, addig a drogéria részaránya 3 százalékponttal magasabb, mint az előző év során.
A fogkrém évi piaca meghaladja a 11 milliárd forintot. Ezzel éves szinten a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében szereplő 60 kategória között.
Értéket tekintve 1 százalékkal nőtt a fogkrém kiskereskedelmi eladása, éves összehasonlításban. Mennyiség szempontjából viszont 4 százalékkal csökkent a forgalom.
Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából egyaránt 97 százalékkal részesedtek mind tavaly, mind tavalyelőtt az első félév során. Valamelyest erősödött a promóciós eladások szerepe. A fogkrém – értékben mért – forgalmából 36 százalék jutott 2010. december–2011. november során promóciókra. Ez 3 százalékponttal haladja meg az előző évi arányt.
Ezzel kapcsolatban említést érdemel, hogy a Nielsen tíz háztartási vegyi áru és kozmetikum promóciós eladásait méri folyamatosan. Átlagos részarányuk az említett tizenkét hónap alatt – értékben – 46 százalék, ahogyan az egy évvel korábbi hasonló időszakban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >