Erősödnek a vegyiáru üzletek, de még mindig a hipereké a főszerep
A Nielsen adatai szerint a háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 2006 november és 2007 október között négy százalékkal növekedett és meghaladta a 20 milliárd forintot.
A szegmens egészében 4-6 százalékos átlagos árnövekedést regisztrált a kutatócég. A tisztítószerek legnagyobb hányadát a hipermarketekben értékesítik, a WC-tisztítónál és tisztítókendőnél egyaránt 36 százalék a hipermarket részaránya, a súrolószernél 26 százalék. A szupermarketek és diszkontok a WC-tisztítók és tisztítókendők piacán rendelkeznek a legnagyobb – 20 százalék feletti – részesedéssel. A vegyi áru szaküzletek a tisztítókendők esetében 42 százalékos, a padlótisztítónál pedig 31 százalékos részesedést bírnak. A háztartási tisztítószerek legnagyobb szegmense a mosogatószer, amelynek bolti eladása öt százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és majdnem eléri a 9 milliárd forintot.
A WC-tisztítók értékesítése 10 százalékkal nőtt, és immár közeledik az évi 5 milliárd forinthoz. A konyhai és fürdőszoba tisztítók 3 milliárd forintot meghaladó piaca egy százalékkal bővült, a szóban forgó időszakban. A súrolószerek másfél milliárd körüli eladásainál négy százalék csökkenést regisztrált a Nielsen.
Az ablaktisztítók továbbra is négy százalék mínuszt mutatnak. Az évi 1 milliárd forintnál kisebb forgalmú szegmensek közül a padlótisztítóknál stagnálás után két százalék pluszt, míg a konyhai törlőkendőknél 23 százalék a növekedés mértéke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >