Erősödnek a vegyiáru üzletek, de még mindig a hipereké a főszerep
A Nielsen adatai szerint a háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 2006 november és 2007 október között négy százalékkal növekedett és meghaladta a 20 milliárd forintot.
A szegmens egészében 4-6 százalékos átlagos árnövekedést regisztrált a kutatócég. A tisztítószerek legnagyobb hányadát a hipermarketekben értékesítik, a WC-tisztítónál és tisztítókendőnél egyaránt 36 százalék a hipermarket részaránya, a súrolószernél 26 százalék. A szupermarketek és diszkontok a WC-tisztítók és tisztítókendők piacán rendelkeznek a legnagyobb – 20 százalék feletti – részesedéssel. A vegyi áru szaküzletek a tisztítókendők esetében 42 százalékos, a padlótisztítónál pedig 31 százalékos részesedést bírnak. A háztartási tisztítószerek legnagyobb szegmense a mosogatószer, amelynek bolti eladása öt százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és majdnem eléri a 9 milliárd forintot.
A WC-tisztítók értékesítése 10 százalékkal nőtt, és immár közeledik az évi 5 milliárd forinthoz. A konyhai és fürdőszoba tisztítók 3 milliárd forintot meghaladó piaca egy százalékkal bővült, a szóban forgó időszakban. A súrolószerek másfél milliárd körüli eladásainál négy százalék csökkenést regisztrált a Nielsen.
Az ablaktisztítók továbbra is négy százalék mínuszt mutatnak. Az évi 1 milliárd forintnál kisebb forgalmú szegmensek közül a padlótisztítóknál stagnálás után két százalék pluszt, míg a konyhai törlőkendőknél 23 százalék a növekedés mértéke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >