Erősödnek a margarinmárkák

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 03. 29. 09:57

Még finomabb, teltebb ízekkel, még táplálóbb és modernebb összetétellel javítanak a margarin megítélésén a piac szereplői.
Helyzetüket a növényi olajok árának jelentős emelkedése is nehezíti. Bár a kihívás nagy, az erős márkák joggal bíznak innovációs erejükben és az egyre sokrétűbb marketingeszközökben.

Még mindig küzdenek a margaringyártók a kategória negatív megítélésével. Bár az összetevőket az elmúlt években már korszerűsítették, és a növényi olajoknak számtalan előnyös tulajdonságára is fény derült, a margarineladások még nem álltak növekvő pályára.

Ebben szerepet játszik a fogyasztói szokások változása is: a szendvicsek megkenésére sok a konkurens kategória, a sütemények elkészítéséhez pedig immár számtalan félkész, kényelmi termék áll rendelkezésre.

– Emellett a margarin fő alapanyagát jelentő növényi olajok ára a világpiacon jelentős mértékben emelkedett, ami tovább nehezíti a gyártók helyzetét – mondja Zsargó Zsófia, a piacvezető Unilever Magyarország Kft. spreads brand managere. – Különösen a repceolaj áremelkedése érint bennünket, mivel ez kiemelt szerepet kap 2017-ben a csészés Rama megújulásában.

marg

Mindenkinek finomat

A piacra a márkázott termékek preferenciája jellemző: az utóbbi időben csökkent a kereskedelmi márkák forgalma. Az értékesítés csatornaeloszlása változatlan. A legfontosabb szerepet a magyar üzletláncok és a hipermarketek töltik be.

– A fogyasztók nyitottak az újdonságra és keresik a finom ízeket – pontosan ennek kiszolgálására törekszünk 2017-ben, a Rama csészés portfólió megújításával – határozza meg legfrissebb innovációjuk mozgatórugóját az Unilever munkatársa. – Többek között megújul a Rama Classic termékünk receptje, hogy még finomabb élményt kínálhassunk.

A cég margarinújdonságaival egyfelől törekszik az ízhatás fokozására (ennek keretében a Rama Classic mellett a Rama Vajjal termékek összetételén is változtat); valamint olyan innovációkkal jelentkezik, amelyek választ adnak az új táplálkozási trendekre, fogyasztói igényekre. Ilyen a 100% növényi alapú Rama bevezetése, amellyel laktózérzékenyek és/vagy vegán étrendet követőknek teszi elérhetővé a jól ismert Rama minőséget – mindezt tartósítószerek hozzáadása nélkül.

Kampányok az online térben is

– ATL tekintetében a csészés Rama újrabevezetését támogató TV-kampány mellett a receptműhely.hu oldalunkon keresztül szervezünk online kampányokat: Facebook- és Search-kampányunk célja, hogy a receptműhely.hu oldalra vonzzuk az érdeklődőket, releváns tartalmat kínálva – mondja Zsargó Zsófia. – Mint fogyasztói iránt elkötelezett gyártó, fontos számunkra, hogy az érdeklődők rendelkezésére álljunk az online térben is, legyen szó bármilyen ételről vagy alkalomról.

Az idei BTL-terveik fókuszában is a Rama csészés termékvonal újrabevezetésének támogatása áll, elsősorban a kóstoltatás eszközét bevetve, zárja gondolatait az Unilever spreads brand managere.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink