Erősödnek a margarinmárkák
Még finomabb, teltebb ízekkel, még táplálóbb és modernebb összetétellel javítanak a margarin megítélésén a piac szereplői.
Helyzetüket a növényi olajok árának jelentős emelkedése is nehezíti. Bár a kihívás nagy, az erős márkák joggal bíznak innovációs erejükben és az egyre sokrétűbb marketingeszközökben.
Még mindig küzdenek a margaringyártók a kategória negatív megítélésével. Bár az összetevőket az elmúlt években már korszerűsítették, és a növényi olajoknak számtalan előnyös tulajdonságára is fény derült, a margarineladások még nem álltak növekvő pályára.
Ebben szerepet játszik a fogyasztói szokások változása is: a szendvicsek megkenésére sok a konkurens kategória, a sütemények elkészítéséhez pedig immár számtalan félkész, kényelmi termék áll rendelkezésre.
– Emellett a margarin fő alapanyagát jelentő növényi olajok ára a világpiacon jelentős mértékben emelkedett, ami tovább nehezíti a gyártók helyzetét – mondja Zsargó Zsófia, a piacvezető Unilever Magyarország Kft. spreads brand managere. – Különösen a repceolaj áremelkedése érint bennünket, mivel ez kiemelt szerepet kap 2017-ben a csészés Rama megújulásában.
Mindenkinek finomat
A piacra a márkázott termékek preferenciája jellemző: az utóbbi időben csökkent a kereskedelmi márkák forgalma. Az értékesítés csatornaeloszlása változatlan. A legfontosabb szerepet a magyar üzletláncok és a hipermarketek töltik be.
– A fogyasztók nyitottak az újdonságra és keresik a finom ízeket – pontosan ennek kiszolgálására törekszünk 2017-ben, a Rama csészés portfólió megújításával – határozza meg legfrissebb innovációjuk mozgatórugóját az Unilever munkatársa. – Többek között megújul a Rama Classic termékünk receptje, hogy még finomabb élményt kínálhassunk.
A cég margarinújdonságaival egyfelől törekszik az ízhatás fokozására (ennek keretében a Rama Classic mellett a Rama Vajjal termékek összetételén is változtat); valamint olyan innovációkkal jelentkezik, amelyek választ adnak az új táplálkozási trendekre, fogyasztói igényekre. Ilyen a 100% növényi alapú Rama bevezetése, amellyel laktózérzékenyek és/vagy vegán étrendet követőknek teszi elérhetővé a jól ismert Rama minőséget – mindezt tartósítószerek hozzáadása nélkül.
Kampányok az online térben is
– ATL tekintetében a csészés Rama újrabevezetését támogató TV-kampány mellett a receptműhely.hu oldalunkon keresztül szervezünk online kampányokat: Facebook- és Search-kampányunk célja, hogy a receptműhely.hu oldalra vonzzuk az érdeklődőket, releváns tartalmat kínálva – mondja Zsargó Zsófia. – Mint fogyasztói iránt elkötelezett gyártó, fontos számunkra, hogy az érdeklődők rendelkezésére álljunk az online térben is, legyen szó bármilyen ételről vagy alkalomról.
Az idei BTL-terveik fókuszában is a Rama csészés termékvonal újrabevezetésének támogatása áll, elsősorban a kóstoltatás eszközét bevetve, zárja gondolatait az Unilever spreads brand managere.
Kapcsolódó cikkeink
Országos kutatás: ezek a magyarok kedvenc fogásai
Bár többé-kevésbé nyitottak az újdonságokra, egyértelműen ragaszkodnak a hagyományos karácsonyi…
Tovább olvasom >Vaj- és margarinmárkák: az erő velük van
Bár versenytársak, mégis sok közös vonása van a vaj- és…
Tovább olvasom >Ép testben ép lélek? Tudatos immunerősítés a téli időszakban
Az immunrendszer, vagyis a test komplex védelmi rendszere kulcsfontosságú a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >