Erősödik az állami bormarketing-tevékenység
Nagyobb hangsúlyt kap, és erősödik az állami bormarketing-tevékenység – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány a magyar bor eladásának ösztönzését célzó feladatokkal, így többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenés megszervezésével az AMC-t bízza meg.
Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor – személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel – mint írták – a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak a Magyarországra látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
Az MTÜ 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Célja mindezek mellett a kialakított eszköztár, a több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Turisztikai versenyképességet erősítő támogatási program indul 15 milliárdos keretösszeggel
A turisztikai ágazati szereplők versenyképességét erősítő támogatási program indul: a…
Tovább olvasom >lyen az élet női sommelierként
Mi szükséges ahhoz, hogy valakiből sikeres sommelier legyen? Vajon nőként…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >